RAISIO ULKOISTI NOKIAN YKSIKÖN KUNNOSSAPIDON – TYÖNTEKIJÄT LAKKOON NOKIALLA JA RAISIOSSA

Raisio on viime perjantaina 30.5.2008 Nokian yksikössä käytyjen Yhteistoimintalain 7 luvun mukaisten neuvottelujen jälkeen liiketoiminnan luovutuksella ulkoistanut yksikön koko kunnossapidon YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy:lle. Kaikki Nokian yksikön kunnossapidossa työskentelevät viisi henkilöä, mukaan lukien yksikön pääluottamusmies, siirtyivät 1.6.2008 alkaen YIT:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä ja samalla vastuu kunnossapitopalveluiden tuottamisesta siirtyi YIT:lle.

Nokian yksikön ja Raision toimipaikan työntekijät ovat tiistaina 3.6.2008 aloittaneet työtaistelutoimet käynnistämällä tuotantojen alasajot. Työntekijöiden ilmoituksen mukaan työt Raisiossa aloitetaan uudelleen keskiviikkoiltana 4.6.2008 ja Nokian yksikössä sunnuntai-iltana 8.6.2008.

SEL-ETL luottamusmiessopimus sallii luovutettavassa osassa työskentelevän pääluottamusmiehen siirtämisen liikkeen luovutuksen yhteydessä uuden omistajan palvelukseen.

viestintäpäällikkö