RAISIOLLE PALAUTUU LISÄÄ STANOLIESTERI- JA BENECOL-OIKEUKSIA MCNEIL:LTÄ

Raisio ja sen yhdysvaltalainen partneri McNeil Nutritionals, LLC ja eurooppalainen partneri Cilag GmbH International ovat allekirjoittaneet sopimusmuutoksen, jonka myötä oikeudet stanoliesterimolekyyliin palautuvat Raisiolle USA:ssa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Irlannissa ja Benelux-maissa. Lisäksi Raisio saa oikeudet Benecol-tavaramerkkiin Ranskassa ja Yhdysvalloissa niissä kategorioissa, joissa McNeil ja Cilag eivät tällä hetkellä aktiivisesti toimi. Vastineeksi Raisio maksaa rojaltia ja markkinointitukea McNeilille ja Cilagille.

Cilagille jää yksinoikeus Benecol-tavaramerkin käyttöön Iso-Britanniassa, Irlannissa, Belgiassa ja Luxemburgissa. McNeilille ja Cilagille jää myös oikeuksia Ranskassa ja Yhdysvalloissa niissä kategorioissa, joissa yhtiöiden asema on vahva.

Raision tavoitteena on olla aktiivinen toimija Euroopan, Aasian ja Yhdysvaltojen kolesterolia alentavien terveysvaikutteisten tuotteiden kasvavilla markkinoilla innovatiivisilla tuotesovelluksilla. Raision vahvuus eri markkina-alueilla on sopeutuminen eli Benecol-tuotteet tuodaan paikallisten partnereiden kanssa markkinoille paikallisille kuluttajille sopivina sovelluksina.

viestintäpäällikkö
p. (02) 443 2242 ja 050 567 3060