RAISION LUOVUTUSVOITON VEROTUKSEN KÄSITTELY JATKUU

Raision kemian liiketoimintojen myynnistä vuonna 2004 syntyneen luovutusvoiton verotuksen käsittely jatkuu. Verohallinnon veronsaajien oikeudenvalvontayksikkö ilmoittaa hakeneensa valituslupaa ja jättäneensä valituksen Helsingin hallinto-oikeuden päätöksestä korkeimmalle hallinto-oikeudelle.

Yhtiö on luovutuksesta lähtien katsonut luovutusvoiton olevan verovapaa ja käsitellyt sitä sellaisena kirjanpidossaan. Samalle kannalle ovat päätyneet niin konserniverokeskus säännönmukaisessa verotuksessa kuin sittemmin verotuksen oikaisulautakunta ja viimeksi Helsingin hallinto-oikeus elokuussa 2008 antamassaan päätöksessä eli ne kaikki ovat katsoneet noin 220 miljoonan euron luovutusvoiton olevan verovapaa.

viestintäpäällikkö

Lisätiedot: