RAISION MARGARIINILIIKETOIMINNAN KAUPPA TOTEUTUI

Raision margariiniliiketoiminnan myynti Bungelle on toteutunut. Kauppahinta oli 80 miljoonaa euroa. Kaupan toteutumisen edellytyksenä ollut Puolan kilpailuviranomaisten hyväksyntä saatiin 8.10.2009.

Kauppaan sisältyi margariiniliiketoiminta Suomessa ja Puolassa. Raisio jatkaa margariinien myyntiä Bungen jakelijana Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Bungesta Raisio saa myös uuden, merkittävän Benecol-partnerin, jonka kanssa kehitetään Benecol-brändiä ja funktionaalisia elintarvikkeita. Benecol-brändi ja patentit säilyvät Raision omistuksessa. Raision toimitusjohtaja Matti Rihko: "Margariiniliiketoiminnan myynnin myötä Raisiolla on entistä selkeämpi fokus yrityksen keskittyessä viljapohjaisiin tuotteisiin. Yhtenä Euroopan innovatiivisimmista vilja-alan toimijoista Raisiolla on hyvät mahdollisuudet kehittyä yrityksenä, joka tuo markkinoille kuluttajien ja asiakkaiden tarpeiden mukaisia uusia tuotteita." RAISIO OYJ Heidi Hirvonen viestintäpäällikkö p. 050 567 3060 Lisätietoja: Toimitusjohtaja Matti Rihko, p. 0400 830 727 (soittopyynnöt välittää assistentti Teija Silomäki, p. 044 782 1272) Jakelu NASDAQ OMX Keskeiset mediat