Raision Matti Rihko kansainvälisen Corporate Water Footprinting -konferenssin pääpuhujana

Raision toimitusjohtaja Matti Rihko on kutsuttu San Franciscossa 2.-3. joulukuuta 2009 pidettävän Corporate Water Footprinting -konferenssin yhdeksi pääpuhujista. Pääpuhujia Raision lisäksi ovat PepsiCo International ja Coca-Cola Company. Corporate Water Footprinting -konferenssi käsittelee vesiteemaa monipuolisesti.

Rihko on ensimmäinen suomalainen, joka on kutsuttu toista kertaa järjestettävän kansainvälisen konferenssin pääpuhujaksi. Raisio on maailman ensimmäinen elintarvikeyhtiö, joka on mitannut ja merkinnyt tuotteeseensa kokonaisvedenkulutuksen kertovan merkin. Elovena-hiutaleissa H2O-merkki otettiin käyttöön huhtikuussa 2009. Veden käyttö ja sen riittävyys ovat tulevaisuudessa suuri kysymys ilmastonmuutoksen rinnalla. Vesiteemaan liittyvät maailmanlaajuiset riskit alkavat vähitellen nousta kuluttajien, median, järjestöjen ja viranomaisten puheissa ja keskusteluissa esiin. Maailmassa on toistaiseksi vain muutama yritys, jotka ovat edelläkävijöinä selvittäneet omien tuotteidensa vedenkäyttöä. Rihkon puhe on katsottavissa Raisio-konsernin sivuilla osoitteessa www.raisio.com aamupäivästä 3.12.2009 lähtien. Lisätietoja Raision viestintäpäällikkö Heidi Hirvoselta, puh. 050 567 3060 Lisätietoa konferenssista ja puhujista täältä: http://www.asaseries.com/v8-12/Prospectus/Index.php?sEventCode=CW0912SANFRANCISCO Raisio Oyj Heidi Hirvonen viestintäpäällikkö p. 050 567 3060