RAISION PARTNERI LANSEERAA BENECOLIN INTIASSA

Raision intialainen partneri British Biologicals lanseeraa Benecol-kasvistanoliesteriä sisältävän Colred-Benecol -ravintolisäjauheen Intian markkinoille. Lanseeraus on jatkoa muutamassa suurkaupungissa toteutetulle koemarkkinoinnille.

British Biologicals on intialainen, vuonna 1988 perustettu yritys. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu useita eri kohderyhmille tarkoitettuja ravintolisiä. Colred-Benecol täydentää tuotevalikoimaa erinomaisesti. Intiassa erilaiset ravintolisät ovat erityisesti nuorten, korkeasti koulutettujen henkilöiden suosiossa olevia premium-luokan tuotteita.

British Biologicalsin vahvuus on koko Intian kattava jakeluketju. Colred-Benecol -ravintolisäjauhetta myydään noin 20 000 myyntipisteessä kautta maan. Tähän mennessä British Biologicalsin edustajat ovat esitelleet tuotteen noin 15 000 lääkärille. Lisäksi lääkäreille ja muille mielipidevaikuttajille järjestetään tieteellisiä seminaareja.

Raision toimitusjohtaja Matti Rihko: ”Benecol-tuotteiden lanseeraus Intiassa on Raisiolle tärkeä ja lupaava askel. Colred-Benecol -ravintolisäjauhe on ensimmäinen Aasian markkinoilla lanseerattu kolesterolia alentava Benecol-tuote. Euroopassa kokemus on osoittanut, että ensimmäisenä markkinoilla oleva luo kokonaan uuden kategorian ja useasti saa myös merkittävän aseman markkinoilla. Viime kädessä kuitenkin kuluttajat ratkaisevat tuotteiden menestyksen.”

Länsimaiset tavat ja ruokailutottumukset ovat yleistyneet myös väkiluvultaan maailman toiseksi suurimmassa maassa Intiassa. Väestön kiinnostus ja tietoisuus ruokavalion vaikutuksesta terveyteen ja sairauksien ennaltaehkäisyyn kasvaa nopeasti. Länsimaissa sydän- ja verisuonitaudit ovat ikääntyvän väestön sairaus, mutta Intiassa selvästi nuorempien henkilöiden.

Lanseeraus Intiassa lisää Benecol-brändin tunnettuutta ja luo pohjaa lanseerauksille myös muualla Aasiassa. Raision vahvuus on siinä, että yritys sopeutuu partnereidensa kanssa paikallisen väestön ostokäyttäytymiseen. Benecol-tuotteita tuodaan juuri kyseisille markkinoille sopivina tuotesovelluksina, kuten nyt Intian markkinoille ravintolisäjauheena.

viestintäpäällikkö
p. (02) 443 2242 ja 050 567 3060