RAISION UUTUUSTUOTTEET 1.1.2010

ELOVENA TÄYTTÄÄ 85 VUOTTA Elovena Hetki tuoteperhe laajenee kuluttajien toiveesta lajitelmapakkauksella. Yhdessä 10 annospussin kotelossa on 3 eri suosikkimakua: omena-mustikka-vadelma, omena-kaneli ja kaura-kuitu. Elovena Hetki on minuutissa valmis pikapuuro, joka valmistuu kätevästi suoraan lautaselle lisäämällä vain kiehuvaa vettä. Aidon ja luonnollisen maun lisäksi Elovena Hetki on lempeää ja kevyttä ravintoa vatsalle. Se antaa energiaa päivän ponnistuksiin aamupalana, lounaseväänä, välipalana ja iltapurtavana. Juhlavuoden kunniaksi Elovena Kaurahiutaleet 1 kg on saatavilla pakattuna wanhanajan peltirasiaan. 50-luvun Elovena-pakkauksesta ilmeensä saanut peltirasia on myynnissä vain rajoitetun ajan. Juhlavuoden kunniaksi Elovena järjestää myös arvonnan, jonka pääpalkintona voi voittaa oman rantamökin Saimaalta. Arvontaan voi osallistua 30.4.2009 saakka internetissä osoitteessa http://www.elovena.fi Elovena-tuotteiden parasta ennen -päivämäärällä. Myös Elovena Välipalajuomiin saadaan uusi tuote. Elovena Välipalajuoma Hedelmäinen on raikas juoma, joka saa makunsa passionhedelmästä, päärynästä ja appelsiinista. Tuote sisältää runsaasti kuitua ja C-vitamiinia. Yhdestä annoksesta Elovena Välipalajuoma Hedelmäistä saa päivän C-vitamiinitarpeen sekä 24 % päivän kuitutarpeesta. Kätevään 2 dl pillitetraan pakattu juoma säilyy myös huoneenlämmössä ja on kätevä ottaa mukaan menoon. Juhlavuotensa kunniaksi Elovena siirtyy myös tuoreiden leipien hyllyyn. Tuhdit Elovena Kaurapalat sisältävät runsaasti kauraa eri muodoissaan. Herkullisen makuinen, valmiiksi viipaloitu palaleipä sisältää 11 % kuitua. Elovena Kaurapalat on pakattu 400 g ikkunalliseen paperipussin. Lisätietoja: Pauliina Raiko, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 050 385 9940, sähköposti: pauliina.raiko(at)raisio.com, www.elovena.fi UUTUUKSIA KEIJU MAIDOTTOMIEN TUOTTEIDEN TUOTEPERHEESEEN Toukokuussa lanseerattujen Keiju Soygurt® -tuotteiden valikoima laajenee. Uusi maku Soygurt® Vanilja valloittaa aidolla vaniljan maulla. Hyvä rasvakoostumus ja herkullinen maku tekevät tuotteesta sopivan kaikille hyvinvoinnistaan huolehtiville. Kasviperäisenä tuote käy hyvin myös maidotonta ruokavaliota noudattaville henkilöille. Keiju Soygurt Vanilja® sopii nautittavaksi sellaisenaan tai esimerkiksi myslin, murojen ja marjojen kanssa. Keiju Maidoton Ruoka 15 % on kerman tapaan käytettävä kaurapohjainen kasvirasvavalmiste. Entistä paksumpi ja täyteläisempi uutuus korvaa Keiju Maidoton Ruoka 10 % kasvirasvavalmisteen. Tuotteen rasvakoostumus on erinomainen, se säilyy huoneenlämmössä ja säilyvyysaika on käytännöllinen 210 vuorokautta. Laktoosittomana, maidottomana ja kasviperäisenä tuotteena Keiju Maidoton Ruoka 15 % sopii monenlaiseen ruokavalioon. Molemmille Keiju uutuuksille on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu, joka kertoo paitsi korkeasta kotimaisuusasteesta myös tuotteen valmistajan arvoista. Merkki viestii laatua, turvallisuutta ja vastuullisuutta. Molemmille tuotteille on myönnetty myös Sydänmerkki. Lisätietoja: Suvi Rantanen, tuoteryhmäpäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 040 827 2369, sähköposti: suvi.rantanen(at)raisio.com, www.keiju.fi UUDENLAINEN TUOTE PIKKUSUOLAISIIN Sunnuntai Leipä- ja Muffinssimix Yrtti-Tomaatti on aivan uudenlainen mix pikkusuolaisten ja vuokaleipien valmistukseen. Tuotteesta valmistat suolaisia leivonnaisia nopeasti; mix-ainesten joukkoon lisätään vain vesi ja öljy. Pakkauksesta löytyy kolme herkullista käyttöideaa. Leivonnaisia on helppo muunnella omien mieltymysten mukaan lisäämällä mixistä tehdyn taikinan joukkoon esim. fetaa, vuohenjuustoa, kinkkua, yrttejä tai oliiveja. Tuote sisältää 15 prosenttia täysjyvää. Sunnuntai Leipä- ja Muffinssimix Yrtti-Tomaatti on pakattu 300 g:n helposti kierrätettävään pystypussiin. Tuote säilyy huoneenlämmössä ja sen säilyvyysaika on 10 kk. OHRALLA ATERIAAN TERVEELLISYYTTÄ JA MAKUA! Torino tuo markkinoille toisen lisäkeohran. Torino Ohrahelmi on monikäyttöinen tuote, jota voi käyttää riisin tapaan lisäkkeenä, pata- ja laatikkoruoissa, paistoksissa tai pasteijoiden ja piirakoiden täytteenä. Tuotteen keittoaika on vain 15 minuuttia. Ohrahelmi on kotimainen ja terveellinen vaihtoehto riisille. Se sisältää vitamiineja, kivennäisaineita sekä erityisen paljon kuitua (7 %), muun muassa beetaglugaania. Ohra on myös ekologinen vaihtoehto riisille. Torino Ohrahelmen hiilidioksidiekvivalentti (CO2e) on 195 g sataa grammaa tuotetta kohden (riisin vastaava arvo 290 g). Torino Ohrahelmi on pakattu 600 g:n ikkunalliseen koteloon. Tuotteen säilyvyysaika on 10 kk. RUNSASKUITUINEN PASTAUUTUUS VAALEAN PASTAN YSTÄVILLE! Torino Vaalea Kuituserpentiini on runsaskuituinen (kuitua 6 %), mutta väriltään vaalea pasta. Tuote sopii hyvin kaikkiin pastaruokiin, mutta sitä suositellaan erityisesti lisäkkeeksi, salaatteihin sekä vuoka- ja pataruokiin. Korkea durumvehnäpitoisuus antaa Torino Vaalea Kuituserpentiinille hyvän rakenteen ja suutuntuman. Pasta valmistuu nopeasti, keittoaika on 9 minuuttia. Tuotteelle on myönnetty Sydänmerkki. Torino Vaalea Kuituserpentiinin pakkauskoko on 400 g ja tuotteen säilyvyysaika 30 kk. Lisätietoja: Anna Nummelin, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 040 828 6486, sähköposti: anna.nummelin(at)raisio.com, www.sunnuntai.com KUVAT Kaikkien Raision uutuustuotteiden pakkauskuvat löytyvät materiaalipankista osoitteesta http://raisio.materials.fi (Uutuudet). Kuvapankkiin liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä Kristiina Kytöviitaan, p. 044 781 8900, sähköposti: kristiina.kytoviita(at)raisio.com KULUTTAJAPALVELU Raision kuluttajapalvelun asiantuntijat ovat apunanne tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä, p. (02) 443 2022 (arkisin klo 9-14), sähköposti: kuluttajapalvelu(at)raisio.com.