RAISION UUTUUSTUOTTEET 1.9.2009

ELOVENA PLUS LUOMUKAURAHIUTALE HERÄTTÄÄ HELLÄSTI AAMUUN Elovena-tuoteperheeseen kuuluu nyt myös luomuvaihtoehto. Elovena Plus Luomukaurahiutaleista puuro valmistetaan hitaasti, 15-20 minuuttia hauduttamalla. Samettisen pehmeän puuron saa lisäämällä hiutaleet kylmään nesteeseen. Elovena Plus Luomukaurahiutaleet sisältävät runsaasti vatsaa hellivää kuitua. Pakkauskoko on 900 g. VAIHTUVA KAUSIMAKU ELOVENA HETKIIN Syksy tuo tullessaan ensimmäisen vaihtuvan kausimaun Elovena Hetki pikapuuroihin. Ensimmäinen kausimaku on aivan uudentyyppinen Hetki: Täysjyväruis-Puolukka, jossa on täysjyväruista sekä puolukkaa kokonaisena ja rouheena. Puuro valmistetaan lisäämällä hiutaleiden joukkoon kiehuvaa vettä ja sekoittamalla hyvin minuutin ajan. Pakkauksessa on kuusi annospussia. Elovena Hetki kausimaun valitsivat Meidän Elovena -kanta-asiakasohjelmaan kuuluvat kuluttajat. Kausimaku on myynnissä vain rajoitetun ajan. Lisätietoja: Pauliina Raiko, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 050 385 9940, sähköposti: pauliina.raiko(at)raisio.com, www.elovena.fi KEIJU DELI -TUOTTEET RIITTOISAMPIIN PAKKAUKSIIN Tutut Keiju Deli Oliivi ja Keiju Deli Luonnonjogurtti vaihtuvat riittoisampaan 375 g pakkauskokoon. Tuotteiden herkullinen maku säilyy ennallaan. Keiju Deli Oliivi kasvirasvalevite saa makunsa oliiviöljystä. Kolesterolittomassa levitteessä on rasvaa vain 30 %. Keiju Deli Luonnonjogurtti margariinin täyteläinen maku on peräisin luonnonjogurtista. Rasvaa margariinissa on 60 % ja se on vähälaktoosinen sekä kolesteroliton. Lisätietoja: Sanna Niemelä, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 050 502 4990, sähköposti: sanna.niemela(at)raisio.com, www.keiju.fi SYKSYINEN SESONKIMAKU OMENA-KANELI MONIKÄYTTÖISIIN SUNNUNTAI LEIVONTAMIXEIHIN Sunnuntai Kakku- ja Muffinssimix Sesonkimaku saa uuden syysmaun, omena-kaneli. Täysjyvävehnää (15 %) sisältävän tuotteen joukkoon lisätään vain vesi ja öljy. Mixistä valmistetut leivonnaiset ovat vähälaktoosisia. Monikäyttöisen tuotteen pakkauksesta löytyy neljä erilaista käyttöideaa. Sunnuntai Kakku- ja Muffinssimix Sesonkimaku on pakattu 300 g:n helposti kierrätettävään pystypussiin. Tuote säilyy huoneenlämmössä ja sen säilyvyysaika on 10 kk. GLUTEENITTOMIEN SÄMPYLÖIDEN VALIKOIMA LAAJENEE Sunnuntai tuoteperheeseen tulee kaivattu toinen vaihtoehto puhtaasta kaurasta valmistettujen Kaura-Porkkanasämpylöiden rinnalle. Sunnuntai Tummat Kaura-Tattarisämpylät ovat runsaskuituinen (kuitua 6 %) vaihtoehto gluteenittomaan ruokavalioon. Sämpylät ovat sulattamista vaille valmiita ja ne maistuvat koko perheelle. 400 gramman pussissa on neljä sämpylää. Tuotteen säilyvyysaika on 8 kk. VÄRIKÄS JA TERVEELLINEN PASTAUUTUUS TORINO KAHDEN VÄRIN TÄYSJYVÄPENNE Torino Kahden Värin Täysjyväpenne on runsaskuituinen (kuitua 6 %), kaksivärinen pastauutuus. Tuote sopii hyvin kaikkiin pastaruokiin, mutta sitä suositellaan erityisesti lisäkkeeksi, salaatteihin ja vuoka- ja pastaruokiin. Torino Kahden Värin Täysjyväpenne valmistuu nopeasti. Sen keittoaika on 10 minuuttia. Tuotteelle on myönnetty Sydänmerkki. Tuotteen pakkauskoko on 500 g ja säilyvyysaika 12 kk. SUNNUNTAI LEIVONTABRÄNDILLE OMA KUOSI Sunnuntai-brändille on suunniteltu oma kuosi, jota tullaan näkemään erilaisissa Sunnuntai-promootioissa. Kuosista on kaksi eri väriä, vaalea ja tumma. Sunnuntai-kuosin on suunnitellut Iiro A. Ahokas. Iiro A. Ahokas (s. 1976) on valmistunut taiteen maisteriksi Taideteollisesta korkeakoulusta vuonna 2001. Hän on suunnitellut aiemmin mm. koruja, valaisimia, astioita, tekstiilejä, sisustuksia ja näyttelyitä. Tällä hetkellä Ahokas toimii opettajana Taideteollisessa korkeakoulussa. Ahokkaan töitä on esitelty useissa näyttelyissä kansainvälisesti. Ensimmäisenä Sunnuntai-kuosia käytetään Sunnuntai-säilytysrasiassa. Sunnuntai Erikoisvehnäjauho 2 kg -pussia myydään ensi syksynä Sunnuntai-kuosillisessa säilytysrasiassa. Vuoden 2010 alusta alkaa myös Sunnuntai keräilykampanja, jossa kuluttaja voi kerätä erilaisia Sunnuntai-kuosillisia tuotteita. Lisätietoja: Anna Nummelin, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 040 828 6486, sähköposti: anna.nummelin(at)raisio.com, www.sunnuntai.com KUVAT Kaikkien Raision uutuustuotteiden pakkauskuvat löytyvät materiaalipankista osoitteesta http://raisio.materials.fi otsikon uutuustuotteet alta tai kirjoittamalla hakukenttään ”1.9.2009”. Kuvapankkiin liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä Kristiina Kytöviitaan, p. 044 781 8900, sähköposti: kristiina.kytoviita(at)raisio.com KULUTTAJAPALVELU Raision kuluttajapalvelun kuluttajaneuvojat ja ravitsemusasiantuntijat ovat apunanne tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä, p. (02) 443 2022 (arkisin klo 9-14), sähköposti: kuluttajapalvelu(at)raisio.com.