RAISION VUODEN 2004 LUOVUTUSVOITON VEROTUKSEEN MYÖNTEINEN RATKAISU

Raisio-konsernin kemian liiketoimintojen myynnistä vuonna 2004 syntyneen luovutusvoiton käsittely on päättynyt Raision eduksi. Verohallinnon veronsaajien oikeudenvalvontayksikkö ei saanut korkeimmalta hallinto-oikeudelta hakemaansa valituslupaa. Raisio on katsonut kemian liiketoimintojen luovutuksesta lähtien noin 220 miljoonan euron luovutusvoiton olevan verovapaa ja käsitellyt sitä sellaisena kirjanpidossaan. Yhtiön kanssa samalle kannalle ovat päätyneet niin konserniverokeskus säännönmukaisessa verotuksessa kuin verotuksen oikaisulautakunta, Helsingin hallinto-oikeus ja nyt korkein hallinto-oikeus. RAISIO OYJ Heidi Hirvonen viestintäpäällikkö p. 050 5673060 Lisätietoja: toimitusjohtaja Matti Rihko, p. 0400 830 727 rahoitusjohtaja Janne Martti, 050 5566521 Jakelu NASDAQ OMX Keskeiset mediat www.raisio.com