REHURAISIO SANEERAA VAROTOIMENPITEENÄ RAISIOSSA SIJAITSEVAN REHUTEHTAAN

Rehuraisio on päättänyt aloittaa tänään 10.3. iltapäivällä varotoimenpiteenä koko Raisiossa sijaitsevaa rehutehdasta koskevan saneerauksen. Saneerauksen arvioidaan kestävän kaksi vuorokautta.

Taustalla ovat omavalvonnassa todetut salmonellalöydökset tuotantolinja 7:n tuotteissa. Omavalvonnan laajennetussa näytteenotossa on löydetty 5.3. valmistetusta sikojen yhdistelmätiivisteestä positiivinen tulos. Tuote on valmistettu samalla linjalla kuin aikaisemmin todetut Kanatiiviste-Herkkua koskeneet tapaukset. Kyseinen sikarehu ei kuitenkaan ehtinyt syöttöön asti.

Yhdessä Eviran kanssa on sovittu, että tilakohtaiset lanta-analyysit laajennetaan varotoimenpiteenä koskemaan kaikkia niitä tiloja, joille on toimitettu saman tuotantolinjan 7 rehuja valmistuspäivästä 15.1. lähtien. Evira on yhteydessä edellä mainittuihin tiloihin.

Rehujen käyttöä tiloilla voidaan jatkaa normaalisti.

Pyrimme mahdollisuuksien mukaan olemaan yhteydessä ja tiedottamaan niitä tiloja, joille rehutoimitukset olisivat ajoittuneet Raisiosta nyt alkavan saneerauksen aikana eli keskiviikkona ja torstaina.

Leif Liedes, johtaja, Rehuraisio Oy, p. 050 608 26
Erkka Hellsten tuotantojohtaja, Rehuraisio Oy, p. 0500 861 923