REHUTEHDAS RAISIOSSA KÄYNNISTYY TORSTAI-ILTANA 12.3.

Rehuraisio on sopinut yhteistyössä Eviran kanssa, että rehutehdas voidaan käynnistää ja toimitukset tiloille aloittaa alkuperäisen suunnitelman mukaisesti torstai-illan kuluessa. Tuotantolinjat käynnistetään vaiheittain ja priorisoidaan tuotekohtaisesti kiireellisyysjärjestyksessä.

Massiivisen operaation aikana puhdistettiin ja desinfioitiin kaikki raaka-aineiden vastaanottoon ja siirtoon, tuotantolinjoihin ja tuotteiden lastaukseen kuuluva kokonaisuus kuljetuskalusto mukaanlukien.

Operaation aikana otettiin omavalvontana satoja näytteitä raaka-aineista, tuotteista, prosesseista ja kuljetuskalustosta. Tähän mennessä valmistuneet noin 200 salmonella-analyysiä ovat osoittautuneet puhtaiksi.

Varotoimenpiteenä aloitettu lanta- ja rehunäytteiden otto kotieläintiloilta viedään loppuun Eviran ja ETT:n hoitamana ja ohjeistamana. Myös Rehuraision myyntihenkilöstö on yhteydessä näille tiloille ja varmistaa rehuhuollon toimivuuden.

Leif Liedes, johtaja, Rehuraisio Oy, p. 050 608 26
Erkka Hellsten tuotantojohtaja, Rehuraisio Oy, p. 0500 861 923