Rakennusteollisuus RT katsoo, että asuntolainojen korkovähennykset tulee jättää rauhaan

Valtiovarainministeriön työryhmä esittää tuoreessa raportissaan leikkauksia asuntolainan korkovähennyksiin.

Rakennusteollisuus RT ry vastustaa esitystä eikä usko, että sen toteutumiselle löytyisi poliittista tahtoa. ”Asumista verotetaan muutoinkin kovalla kädellä. Vastikään korotettiin kiinteistöveroja ja verot ovat merkittävä kustannus myös rakentamisessa. Esimerkiksi uuden asunnon hinnasta yli 40 prosenttia on erilaisia veroja ja veronluontoisia menoja. Asuminen on jokaisen perustarve. Uskomme, että sieltä puristettava verokiintiö on täynnä”, sanoo Rakennusteollisuuden toimitusjohtaja Tarmo Pipatti.

Lisätietoja: Rakennusteollisuus RT ry:n toimitusjohtaja Tarmo Pipatti p. 040 506 5021.

Yrityksestä

Rakennusteollisuus RT ry on koko rakennusteollisuuden liittoyhteisö, joka muodostuu Rakennusteollisuus RT ry:stä keskusliittona ja siihen kuuluvista viidesta toimialasta. Viiden toimialan yhteensä yli 2000 jäsenyrityksen palveluksessa on lähes 55 000 henkilöä. Jäsenyritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin 10 miljardia euroa.