Akateemisen kohtaamispaikalla keskustelua suomalaisesta asuntosuunnittelusta 6.5.2017 klo 13-14

Helsingin Akateeminen kirjakauppa järjestää kevään aikana tapahtumia, joissa kirjailijahaastattelujen lisäksi on keskusteluja erilaisista aiheista, muun muassa arkkitehtuurista. Akateemisen Arkkitehtuurikeskustelussa lauantaina 6.5. klo 13–14 Mikko Laaksonen ja Sanna Meriläinen pohtivat suomalaista asuntosuunnittelua. Miten 1900-luvun tunnetuimmat asuntoja suunnitelleet arkkitehdit Erik Bryggmanista Reijo Jallinojaan toteuttivat omia asumisen ihanteitaan ja mitä asukkaat ovat niistä pitäneet?

Paikka: Akateeminen kirjakauppa, Keskuskatu 1, Helsinki

Erik Bryggmanin arkkitehtuuri -kirjan (Rakennustieto 2016) kirjoittaja FM, tietokirjailija Mikko Laaksonen toimii Bryggman-instituutin asiamiehenä. Hän on aiemmin kirjoittanut kirjat Turun puutalot (2016), Turun seutu kartoin (2015), Turun seudun arkkitehtuuriopas (2013, yhdessä Juri Nummelinin kanssa) sekä Turun raitiotiet (2008).

Tavallisia koteja – 1900-luvun suomalaista asumisen arkkitehtuuria, kuusi tarinaa -kirjan (Rakennustieto 2016) kirjoittaja, arkkitehti Sanna Meriläinen suunnittelee rakennuksia, opettaa ja löytöretkeilee suomalaisen asuntoarkkitehtuurin lähihistoriassa. Strange Home Atlas -blogissa hän esittelee poikkeuksellisia koteja, kun taas tässä kirjassa hän tutustui kirjoittamalla ja piirtämällä suomalaisen asuntorakentamisen viime vuosisataan, tavallisten kotien historiaan.

Rakennustieto Oy on Rakennustietosäätiö RTS sr:n omistama, rakennusalan johtava tietotalo. Tuotamme ja myymme tietopalveluja rakennussuunnittelun, rakennuttamisen, rakentamisen ja kiinteistöjen ylläpidon tarpeisiin. Tunnettuja tietotuotteitamme ovat RT-, LVI-, Ratu-, KH- ja Infra-kortistot ammattilaisille, sekä näihin kiinteästi liittyvät RYLit, rakentamisen yleiset laatuvaatimukset. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kuopiossa, Tallinnassa ja Pietarissa. Lisätietoja www.rakennustieto.fi.