Ensimmäiset tutkitusti vähäpäästöiset työtuolit saivat M1-luokituksen

Ensimmäinen pehmustettujen työtuolien vähäpäästöisyydestä kertova M1-luokitus myönnettiin Isku Interior Oy:n Step+ ja Still-työtuolisarjoille. Niihin kuuluvat työtuolisarjojen kangaspäällysteiset mallit (Step, Step Melange, Runner ja Fighter sekä Fame, Fame Hybrid ja Crisp). Isku Interior Oy osallistui työtuoleillaan Rakennustietosäätiön RTS:n organisoimaan ja Työsuojelurahaston tukemaan projektiin, jossa selvitettiin työtuolien päästöjä sisäilmaan.

Hyvä sisäilmasto edellyttää sisäilma-asioiden huomioon ottamista suunnittelun, rakentamisen ja käytön kaikissa vaiheissa. Sen lopulliseen laatuun vaikuttavat monien muiden tekijöiden ohella sisätilojen rakennusmateriaalit, huonekalut ja sisustusmateriaalit.

Rakennusmateriaalien päästöluokitus esittää vaatimukset tavanomaisissa työ- ja asuintiloissa käytettäville materiaaleille hyvän sisäilman laadun kannalta. Päästöluokitukset myöntää Rakennustietosäätiö RTS sr.

Rakennusmateriaalien päästöluokituksia on myönnetty vuodesta 1996 lähtien, joulukuussa 2017 luokiteltuja tuotteita on jo 4323 kappaletta. Vuodesta 2014 lähtien M1-luokitusta on voinut hakea päällystämättömille huonekaluille, kuten pöydille, lipastoille ja hyllyille ja kiintokalusteille. Nyt M1-luokituksen haku on mahdollista myös pehmustetuille työtuoleille.

M1-luokitellut tuotteet löydät osoitteesta http://m1.rts.fi/

Lisätiedot: tuotepäällikkö Arja Valtanen, Rakennustietosäätiö RTS sr ja luokituspäällikkö Laura Sariola, Rakennustietosäätiö RTS sr

etunimi.sukunimi@rakennustieto.fi

Rakennustieto Oy on Rakennustietosäätiö RTS:n omistama, rakennusalan johtava tietotalo. Tuotamme ja myymme tietopalveluja rakennussuunnittelun, rakennuttamisen, rakentamisen ja kiinteistöjen ylläpidon tarpeisiin. Tunnettuja tietotuotteitamme ovat RT-, LVI-, Ratu-, KH- ja Infra Net -tietopalvelut ammattilaisille, sekä näihin kiinteästi liittyvät RYLit, rakentamisen yleiset laatuvaatimukset. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kuopiossa, Tallinnassa ja Pietarissa. Lisätietoja www.rakennustieto.fi.