Monipuolisia ja turvallisia kiipeilyseiniä

Kiipeily sopii kaikenikäisille harrastajille ja sen suosio kasvaa jatkuvasti. Uusia kiipeilyseiniä rakennetaan jo olemassa oleviin liikuntahalleihin ja -saleihin sekä erikseen kiipeilylle suunniteltuihin tiloihin.

Kiipeilyseinäoppaassa kuvataan kiipeilyseinähankkeen keskeisiä asioita, jotta uusista kiipeilypaikoista tulisi mahdollisimman monipuolisia ja turvallisia. Kirja soveltuu hyvin sekä muistilistaksi että oppaaksi kiipeilyseinän rakentamisesta kiinnostuneen ja sen suunnittelijan välisiin keskusteluihin.

Tässä oppaassa kerrotaan mm.:

• kiipeilystä lajina
  • kiipeilyseinähankkeesta
  • kiipeilyseinätilan suunnittelusta
  • kiipeilyseinäelementin suunnittelusta
  • kiipeilyseinätilassa tapahtuvasta toiminnasta ja
  • viranomaissäädöksistä ja -ohjeista.

Opas on hyödyllinen perusteos kaikille kiipeilyseinähankkeessa mukana oleville, suunnittelijoille, rakentajille, rakennuttajille ja kiipeilyä harrastaville.

Kiipeilyseinäopas
Jyrkynen, Sampsa
Opetus- ja kulttuuriministeriö, Liikuntapaikkajulkaisu no 111
Rakennustieto Oy, 2016
ISBN: 978-952-267-158-5
50 s., 36 € (sis. alv)

Kirja on saatavilla Rakennustiedon verkkokaupasta: www.rakennustietokauppa.fi sekä RT-kirjakaupoista:
Helsinki, Runeberginkatu 5 ja Kuopio, Kauppakatu 40-42, sekä Rakennustieto Tampere,
Sammonkatu 52 LH4.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet: Satu Laine, satu.laine@rakennustieto.fi, puh. 040 581 0138.
Kansikuvan voi ladata Rakennustiedon materiaalipankista rakennustieto.materiaalipankki.fi hakusanalla kiipeilyseinä.

www.rakennustieto.fi.

Rakennustieto Oy on Rakennustietosäätiö RTS sr:n omistama, rakennusalan johtava tietotalo. Tuotamme ja myymme tietopalveluja rakennussuunnittelun, rakennuttamisen, rakentamisen ja kiinteistöjen ylläpidon tarpeisiin. Tunnettuja tietotuotteitamme ovat RT-, Infra-, LVI-, SIT- , Ratu- ja KH Net -tietopalvelut ammattilaisille, sekä näihin kiinteästi liittyvät RYLit, rakentamisen yleiset laatuvaatimukset. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kuopiossa, Tallinnassa ja Pietarissa. Lisätietoja www.rakennustieto.fi.