Työntekijät rakennusalalla - Työsuhdeopas

Report this content

Miten korvataan ylityöt? Mitä pitää huomioida palkattaessa ulkomaista työvoimaa? Millä perusteilla voi irtisanoa tai lomauttaa? Miten lasketaan sairaus- ja tapaturma-ajan palkka?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin antaa vastauksia uudistettu painos Työntekijät rakennusalalla – Työsuhdeopas -kirjasta. Se on käsikirja talonrakennus-, lattianpäällystys-, vedeneristys-, maa- ja vesirakennus sekä maalausalan työntekijöitten työsuhteitten hyvään hoitoon.

Kirjassa esitellään rakennusalan työntekijöiden työehtosopimusten soveltaminen ja työsuhteita koskeva lainsäädäntö. Kattavan tietosisällön lisäksi kirjassa on runsaasti kysymyksiä vastauksineen, käytännön esimerkkejä työsuhteisiin liittyvistä tilanteista, tulkintaohjeita sekä oikeuden työsuhteita koskevia ratkaisuja.

Helppolukuinen kirja sopii käsikirjaksi työnjohtajille ja henkilöstöhallinnosta vastaaville.

Kirjoittajat työskentelevät Rakennusteollisuus RT:n ja sen toimialaliittojen palveluksessa. Heillä on runsaasti kokemusta rakennusalan työsuhteisiin liittyvästä neuvonnasta sekä sopimusten ja työlainsäädännön tulkinnasta.
Kirja on päivitetty vuoden 2017 työehtosopimusten mukaiseksi.

Työntekijät rakennusalalla – Työsuhdeopas
Ahtola, Mikko; Lahtinen, Jari; Mattila, Paavo
Rakennustieto Oy, 2017
6., uudistettu painos
ISBN 978-952-267-174-5
192 sivua
60 € (sis. alv)

Lisätietoja ja arviointikappaleet medialle:
kustannuspäällikkö Virve Riikonen, Rakennustieto Oy,
virve.riikonen@rakennustieto.fi

Kirjaa myy www.rakennustietokauppa.fi sekä Rakennustiedon RT-kirjakaupat Helsingissä ja Kuopiossa.

Kirjan kannen kuva on ladattavissa materiaalipankistamme.

Rakennustieto Oy on Rakennustietosäätiö RTS sr:n omistama, rakennusalan johtava tietotalo. Tuotamme ja myymme tietopalveluja rakennussuunnittelun, rakennuttamisen, rakentamisen ja kiinteistöjen ylläpidon tarpeisiin. Tunnettuja tietotuotteitamme ovat RT-, LVI-, Ratu-, KH- ja Infra-kortistot ammattilaisille, sekä näihin kiinteästi liittyvät RYLit, rakentamisen yleiset laatuvaatimukset. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kuopiossa, Tallinnassa ja Pietarissa. Lisätietoja www.rakennustieto.fi.