Rakennustietopalkinto 2018 digipäällikkö Teemu Lehtiselle

RTS:n hallitus päätti myöntää vuoden 2018 Rakennustietopalkinnon KIRA-digi -hankkeen digipäällikkö Teemu Lehtiselle. Palkinto myönnetään joka toinen vuosi yksityiselle henkilölle, ryhmälle tai organisaatiolle, joka on tuottanut korkeatasoista tietoa alalle ja siten edistänyt hyvää kaavoitus-, rakennus- tai kiinteistönpitotapaa.

Palkintolautakunta perusteli valintaa seuraavasti: ”KIRA-digi -hankkeen tavoitteena on ollut rakennusalan prosessien ja siten mm. tuottavuuden parantaminen uuden tiedon jakamisen ja tiedon harmonisoinnin kautta. Tätä tavoitetta hanke on edistänyt energisellä otteella. Hankkeen vahvuus on ollut uusien ennakkoluulottomien ajatusten ja kokeilukulttuurin tuominen kiinteistö- ja rakennusalalle. Hankkeessa on vahvasti edistetty uuden tiedon luomista kokeiluhankkeissa ja viestitty uudesta tiedosta laaja-alaisesti. KIRA-digi on ollut vaikuttava hanke, joka on koskettanut ja tuonut uutta tietoa kaikille kiinteistö- ja rakennusalan sektoreille. KIRA-digi -hankkeen ohjausryhmän puheenjohtaja Minna Perähuhta, muu ohjausryhmä sekä strateginen johtoryhmä ovat toiminnallaan tukeneet KIRA-digi -hanketta ja sen digipäällikön toimintaa merkittävällä tavalla.”

Rakennustietopalkinnon palkintolautakuntaan kuuluivat Rakennustietosäätiö RTS:n hallituksen edustajana tekninen johtaja Mikko Somersalmi (RAKLI ry) ja edustajiston edustajina aluejohtaja Heikki Lonka (ISS Palvelut) sekä toimitusjohtaja Tarja Merikallio (Suomen Betoniyhdistys).

Petri Neuvonen, petri.neuvonen@rakennustieto.fi, 0207 476 305

Rakennustietosäätiö RTS sr on yksityinen säätiö, jonka 54 taustaorganisaatiota edustavat koko Suomen kiinteistö- ja rakentamisalaa. RTS:n tarkoituksena on edistää sekä hyvää kaavoitus- ja rakennustapaa että hyvää kiinteistönpitotapaa.

www.rakennustieto.fi