Rakla ja YIT aiesopimukseen rakentamisesta

Report this content

Rakla ja YIT allekirjoittivat aiesopimuksen, jonka tavoitteena on rakentaa uusi turvalasi- ja eristyslasitehdas Pietariin. Uusi tehdas tulee olemaan pinta-alaltaan noin 8 000 m2 ja tulee työllistämään noin 80 työntekijää. Tavoitteena on aloittaa toiminta uudessa tehtaassa 2013 aikana.

Allekirjoitettu aiesopimus YIT:n kanssa on merkittävä askel Raklan tulevaisuudelle, jolla tähdätään Euroopan nykyaikaisimman turvalasi- ja eristyslasitehtaan rakentamiseen Pietariin. Rakla on tutkinut jo n. 4 vuotta erilaisia mahdollisuuksia integroitua Venäjän kasvaville markkinoille ja lopputuloksena YIT pystyy tarjoamaan parhaan kokonaisuuden rakentamiselle. Gorelovon sijainti on erinomainen ja alueella on kaikki tarvittava infrastruktuuri, jolloin voidaan taata projektin onnistuminen ja liiketoiminnan aloittaminen.

Kilpailukykyinen osaaminen perustuu korkeaan tietotaitoon ja nykyaikaiseen teknologiaan. Tulevan tehtaan henkilökunta tullaan kouluttamaan Suomessa Raklan toimipisteissä. Sillanpääasemana Pietarin tehdas yhdessä YIT:n kanssa tulee avaamaan loistavia mahdollisuuksia kehittää uusia ratkaisuja energiatehokkaalle rakentamiselle ja rakennetun ympäristön turvallisuudelle.

Lisätietoja antaa:

Rakla Holding Oy Heikki Silfver + 358 40 552 6283

ZAO Rakla Vladimir Veltichtchev +79 219 400 426

Rakla Holding Oy
Harkkoraudantie 7
www.rakla.fi

Rakla on liikevaihdoltaan Suomen suurin lasinjalostaja ja tukkuliike, jonka juuret ulottuvat vuoteen 1945. Silloin perustettu Lasitukku Oy ryhtyi tuomaan rakennuslasia maahan sodanjälkeiseen tarpeeseen. Nykyisin Raklan liiketoiminta perustuu turvalasien jalostukseen, eristyslasituotantoon ja muiden erikoislasien osaamiseen. Suomessa Rakla konsernilla on tuotantolaitokset Helsingissä ja Tampereella. Yhtiöllä on tytäryhtiöt myös Virossa ja Venäjällä. Raklan vuodelle 2011 budjetoitu liikevaihto on n. 20 milj. € ja yritys työllistää n. 100 lasialan osaajaa.