Ramboll ja Mikkelin ammattikorkeakoulu aloittavat yhteistyön ympäristöteknologiassa

Ramboll Finland Oy, lehdistötiedote 18.2.2016, julkaisuvapaa klo 14

Suunnittelu- ja konsultointialan yritys Ramboll Finland Oy ja Mikkelin ammattikorkeakoulu ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen ympäristöteknologian koulutukseen liittyen.
Sopimuksen tavoitteena on vahvistaa ympäristöteknologian koulutuksen työelämävastaavuutta ja valmistuvien työllistymistä alalle sekä varmistaa alan asiantuntijoiden saatavuus tulevaisuudessa.

– Koulutuksemme aikana opiskelijamme perehtyvät ympäristöongelmien syihin, seurauksiin ja ennaltaehkäisyyn. Tässä työelämäyhteistyö on ensiarvoisen tärkeää. Sopimus kansainvälisen yrityksen kanssa antaa monipuolisia mahdollisuuksia opiskelijoille, yliopettaja Arto Sormunen Mikkelin ammattikorkeakoulusta sanoo.

Opetukseen, tuotekehitykseen ja palvelutoimintaan liittyvä yhteistyö alkaa kevään aikana.

– Nyt solmitun yhteistyön myötä tarjoamme harjoittelu- ja opinnäytetyöpaikkoja ympäristöteknologian opiskelijoille ja otamme vastaan opiskelijaryhmien vierailuja esimerkiksi pilaantuneiden maa-alueiden kunnostuskohteilla. Lisäksi ympäristöteknologian asiantuntijamme tulevat toimimaan kouluttajina, kertoo yksikönpäällikkö Outi Salonen Rambollista.

– Suhtaudumme tulevaisuuteen luottavaisin mielin: ympäristöpalveluidemme kysyntä on vakaata ja meillä on tarvetta lisätyövoimalle. Toivomme, että moni opiskelijoista näkee meidät houkuttelevana työnantajana valmistumisen jälkeen, sanoo toimialajohtaja Pentti Manninen Rambollista.

Ympäristöteknologian koulutuksesta valmistuu ympäristöalan ammattilaisia teollisuuden, insinööritoimistojen sekä kuntien ja valtion palvelukseen esimerkiksi tutkimus- ja tuotekehitystyöhön ja neuvonta- ja viranomaisvalvontatehtäviin.

Outi Salonen, yksikönpäällikkö, Ympäristö & terveys, Ramboll Finland Oy, p. 040 351 4950
Arto Sormunen, yliopettaja, energia- ja ympäristötekniikan laitos, Mikkelin ammattikorkeakoulu, p. 050 312 5055

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 13 000 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti  yli 2 000 asiantuntijan voimin. Tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme.

Työelämäyhteistyö on ensiarvoisen tärkeää. Sopimus kansainvälisen yrityksen kanssa antaa monipuolisia mahdollisuuksia opiskelijoille.
Arto Sormunen, Mikkelin ammattikorkeakoulu
Pentti Manninen, Ramboll