Ramboll ja One1 kehittävät yhteisvoimin energiapalveluja

Ramboll Finland Oy, Lehdistötiedote 17.2.2015 klo 9

Ramboll Finland Oy ja lahtelainen One1 Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteistyöstä energia-alan palvelujen markkinoinnissa ja myynnissä, yhteisesti toteutettavissa projekteissa sekä toisiaan täydentävien palvelujen kehittämisessä.

One1 on erikoistunut uusiutuvan energian pien- ja erilliskohteiden sekä alueiden energiatuotanto- ja energiatehokkuusratkaisuihin. Ominaista ratkaisuille ovat kestävän kehityksen periaatteet sekä uusien teknologioiden kuten lämpöpumppu-, aurinko- ja bioteknologioiden luova yhdistäminen.  One1 on muun muassa suunnitellut ja toteuttanut edellä mainittuja teknologioita yhdistäen hybridiratkaisuja useammalle energiayhtiölle ja kunnille erilaisiin asuinalueisiin liittyen.

― Nyt solmittu yhteistyö Rambollin kanssa antaa One1:lle erinomaisen tilaisuuden tuoda energiaosaamista laajempiin alueellisiin kehityshankkeisiin. Rambollin vahva osaaminen ja kokemus kunta- ja aluetasolla kasvattaa solmitun yhteistyön kautta One1:n mahdollisuuksia laajentaa myös omaa liiketoimintaansa energiasektorilla, toteaa One1:n toimitusjohtaja Mika Kallio.

Rambollin asiantuntijapalvelut liittyvät laaja-alaisesti infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin energia-ala merkittävänä asiakassegmenttinä.  Rambollilla ja One1:llä on jo yhteisiä projekteja, joista esimerkkinä Levin matkailukeskuksen infrastruktuuriselvitys, jossa energiaratkaisuilla on merkittävä osuus. Muitakin yhteisiä asiakasprojekteja on suunnitteilla.

― Keskitettyjen energiaratkaisujen rinnalle ovat kunta- ja aluetasolla rakentumassa hajautetut tai hybridimallit, joissa korostuu paikallisten energialähteiden hyödyntäminen.  Näissä alueellisissa konsepteissa yhteistyö One1:n kanssa luo uutta lisäarvoa ja palvelukykyä asiakkaiden suuntaan, kuvaa Rambollin liiketoimintapäällikkö Mirja Mutikainen tulevan yhteistyön antia.

Mirja Mutikainen, Ramboll, mirja.mutikainen@ramboll.fi, puh. 050 314 1521
Mika Kallio, One1, mika.kallio@one1.fi, puh. 044 323 7707

Mika Kallio, One1
Keskitettyjen energiaratkaisujen rinnalle ovat kunta- ja aluetasolla rakentumassa hajautetut tai hybridimallit, joissa korostuu paikallisten energialähteiden hyödyntäminen.
Mirja Mutikainen, Ramboll