Ramboll ostaa lahtelaisen TL-Suunnittelu Oy:n

Lehdistötiedote 31.8.2015 klo 13.30

Ramboll Finland Oy on ostanut Lahdessa toimivan tie-, liikenne- ja kunnallistekniikan suunnitteluun erikoistuneen TL-Suunnittelu Oy:n liiketoiminnan. Yrityskauppa on osa Rambollin tavoitetta vahvistaa asemaansa Päijät-Hämeen alueella.

Ramboll Finland Oy on ostanut Lahdessa toimivan TL-Suunnittelu Oy:n liiketoiminnan osana tavoitettaan vahvistaa asemaansa Päijät-Hämeen alueella.

TL-Suunnittelu Oy on tie-, liikenne- ja kunnallistekniikan suunnitteluun erikoistunut insinööritoimisto. Yritys työllistää Lahdessa 10 henkilöä, jotka siirtyvät kaupan myötä Rambollin palvelukseen.

─ Ramboll on jo nyt vahva paikallinen toimija. Tämä yrityskauppa vahvistaa asemaamme Päijät-Hämeessä edelleen ja tuo Lahden seudun asiakkaillemme entistä monipuolisempaa ja arvostettua paikallista osaamista. Lisäksi yrityskauppa lisää resursseja vastata asiakkaittemme tarpeisiin infrastruktuurin suunnittelun saralla niin Lahden seudulla kuin meille tärkeillä markkina-alueilla Kaakkois-Suomessa ja pääkaupunkiseudun kehyskunnissa, toteaa johtaja Jarkko Niittymäki Rambollista.

─ Kauppa varmistaa toiminnan jatkumisen TL-Suunnittelun työntekijöille ja antaa paremmat valmiudet vastata tulevaisuuden haasteisiin. Työntekijöidemme osaaminen ja kokemus täydentävät hyvin Rambollin osaamista. Samalla kauppa antaa heille mahdollisuuden oppia uutta ja kehittyä urallaan, sanoo TL-Suunnittelu Oy:n perustaja ja pääomistaja Risto Pitkänen.

Kaupan myötä Rambollin palveluksessa Lahdessa on noin 250 henkilöä.

Ramboll Finland Oy on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys, jonka palveluksessa Suomessa on noin 1900 henkilöä. Ramboll tarjoaa asiantuntijapalveluja infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin.

TL-Suunnittelu Oy on vuonna 1986 perustettu tie- liikenne- ja kunnallistekniikan suunnitteluun erikoistunut insinööritoimisto. Lisäksi yrityksen oma mittausosasto suorittaa erilaisia maasto-, kartoitus- ja rakennusmittauksia. Yritys on työntekijöidensä omistama. Yrityksen liikevaihto vuonna 2014 oli noin 1,0 milj. euroa.

Ramboll Finland Oy: Jarkko Niittymäki, johtaja, Infra, p. 040 750 1169
TL-Suunnittelu Oy: Risto Pitkänen, hallituksen puheenjohtaja, p. 0400 498 899

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee yli 12 300 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 1900 asiantuntijan voimin. Tarjoamme asiantuntijapalveluja infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme.

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee yli 12 300 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 1 900 asiantuntijan voimin. Tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme.

Pikafaktat

Tweettaa
Tweettaa

─ Ramboll on jo nyt vahva paikallinen toimija. Tämä yrityskauppa vahvistaa asemaamme Päijät-Hämeessä edelleen ja tuo Lahden seudun asiakkaillemme entistä monipuolisempaa ja arvostettua paikallista osaamista. Lisäksi yrityskauppa lisää resursseja vastata asiakkaittemme tarpeisiin infrastruktuurin suunnittelun saralla niin Lahden seudulla kuin meille tärkeillä markkina-alueilla Kaakkois-Suomessa ja pääkaupunkiseudun kehyskunnissa.
Jarkko Niittymäki, johtaja, Ramboll Finland Oy
─ Kauppa varmistaa toiminnan jatkumisen TL-Suunnittelun työntekijöille ja antaa paremmat valmiudet vastata tulevaisuuden haasteisiin. Työntekijöidemme osaaminen ja kokemus täydentävät hyvin Rambollin osaamista. Samalla kauppa antaa heille mahdollisuuden oppia uutta ja kehittyä urallaan.
Risto Pitkänen, hallituksen puheenjohtaja, TL-Suunnittelu Oy