Ramboll ostaa merkittävän osan Pöyryn kiinteistö- ja projektinjohtoliiketoiminnasta

Ramboll kasvaa suurimmaksi Suomessa toimivista konsulttitoimistoista ostamalla merkittävän osan Pöyryn talotekniikka-, kiinteistökonsultointi-, projektinjohto- sekä kaupunki- ja aluesuunnittelun liiketoiminnoista. Kaupan myötä Pöyryltä siirtyy Rambolliin 435 asiantuntijaa. Yhdistymisen jälkeen Rambollissa työskentelee Suomessa noin 1900 työntekijää.

Tänään 22.4.2014 allekirjoitettu kauppa vahvistetaan kilpailuviranomaisen hyväksynnän jälkeen kesäkuussa.

Yrityskauppa on osa Rambollin strategiaa kasvaa johtavaksi toimijaksi kiinteistö- ja rakentamistoimialalla sekä projektinjohto- ja rakennuttamispalveluissa Suomessa.

Kauppa on Rambollille strategisesti erittäin merkittävä. Tulemme kasvamaan suurimmaksi Suomessa toimivista konsulttitoimistoista. Olemme jo markkinajohtaja infra ja liikenne- sekä vesi ja ympäristö -toimialojen suunnittelussa ja konsultoinnissa. Tämä kauppa nostaa meidät johtavaksi toimijaksi myös kiinteistö- ja rakentamistoimialalla, toteaa Rambollin toimitusjohtaja Markku Moilanen.

Projektinjohto- ja rakennuttamispalveluihin keskittyvän Pöyry CM Oy:n nimi tulee muuttumaan kaupan vahvistamisen jälkeen Ramboll CM Oy:ksi.

Kaupan yhteydessä siirtyvät talotekniikan suunnittelu- ja kiinteistöjen konsultointitoiminnot vahvistavat Rambollin portfoliota erityisesti LVI-, sähkö- ja paloteknisen suunnittelun sekä kiinteistökonsultoinnin ja green building -palvelujen osalta. Niin ikään siirtyvät kaupunki- ja aluesuunnittelutoiminnot vahvistavat Rambollin entisestäänkin merkittävää kestävien ja elinvoimaisten kaupunkiympäristöjen suunnittelupalvelua.

Asiakkaamme tulevat saamaan meiltä entistäkin monipuolisempia palveluja, ja samalla maantieteellinen organisaatiomme vahvistuu. 435 uudelle rambollaiselle kauppa tarkoittaa sitä, että he pääsevät mukaan yritykseen, jossa heidän työnsä on yhtiön strategian ytimessä. Rambollin kansainvälinen verkosto tarjoaa heille mahdollisuuden päästä mukaan kansainvälisiin hankkeisiin, saada omiin projekteihinsa kansainvälisiä huippuosaajia ja kehittää näin myös omaa osaamistaan, Markku Moilanen kertoo.

Lisätietoja antaa puhelimitse:

Toimitusjohtaja Markku Moilanen, Ramboll Finland Oy, p. 050 4525 238

22.4.2014

klo 11.00–11.45

klo 13.00–13.45

Ramboll Finland on osa kansainvälistä Ramboll Groupia. Suomessa toimimme maanlaajuisesti noin 1400 asiantuntijan voimin ja tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita.

Pikafaktat

Kaupan myötä Pöyryltä siirtyy Rambolliin 435 asiantuntijaa.
Yhdistymisen jälkeen Rambollissa työskentelee Suomessa noin 1900 työntekijää.

Kauppa on Rambollille strategisesti erittäin merkittävä. Tulemme kasvamaan suurimmaksi Suomessa toimivista konsulttitoimistoista. Olemme jo markkinajohtaja infra ja liikenne- sekä vesi ja ympäristö -toimialojen suunnittelussa ja konsultoinnissa. Tämä kauppa nostaa meidät johtavaksi toimijaksi myös kiinteistö- ja rakentamistoimialalla.
Rambollin toimitusjohtaja Markku Moilanen