Ramboll suosituin työnantaja Pohjoismaissa

Ramboll Finland Oy, lehdistötiedote 25.5.2015

Tekniikan ja luonnontieteiden alan opiskelijat valitsivat Rambollin halutuimmaksi työnantajakseen Pohjoismaissa. Ramboll oli opiskelijoiden suosikki myös viime vuonna. Tulos käy ilmi Universumin opiskelijoille vuonna 2015 suunnatusta työantajakuvatutkimuksesta.

Universumin tutkimus Nordic's Most Attractive Employers selvitti opiskelijoiden halutuimpia työnantajia Pohjoismaissa. Tutkimukseen vastasi yli 38 000 yliopistojen ja korkeakoulujen opiskelijaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

Rambollin jälkeen suosituimmiksi työnantajiksi insinööri- ja luonnontieteiden alojen opiskelijat äänestivät Microsoftin ja Siemensin. IT-alan opiskelijoiden työantajasuosikki oli Google ja liiketalousalan opiskelijoiden ykkösvaihtoehto L’Oreal.

― Olemme hyvin ylpeitä siitä, että pohjoismaiset opiskelijat ovat jälleen valinneet Rambollin suosikkityönantajakseen. Meidän on kyettävä houkuttelemaan alan terävin kärki Rambolliin, jotta voimme toteuttaa vaativia hankkeitamme niin Pohjoismaissa kuin globaalistikin, sanoo Morten Peick, Ramboll Groupin viestintä- ja brändijohtaja.

Universum toteuttaa opiskelijatutkimuksen vuosittain. Tämän vuoden tuloksista käy ilmi, että tekniikan alan opiskelijat arvostavat erityisesti luovaa ja dynaamista työympäristöä, monipuolisia työtehtäviä sekä mielenkiintoisia palveluita ja tuotteita.

Suosituin suunnittelu- ja konsultointialalla Suomessa

Suomessa Ramboll sijoittui hienosti ensimmäiselle sijalle kun selvitettiin suunnittelu- ja konsultointialan ihanteellisimpia työnantajia. Kokonaisuudessaan tekniikan alan yritysten keskuudessa sijoituimme ihannetyönantajana sijalle 13. Tutkimus toteutettiin alkuvuonna ja siihen vastasi yhteensä 12 380 eri alojen opiskelijaa 40 yliopistosta ja korkeakoulusta. Vastaajista tekniikan alan opiskelijoita oli 2 979.

Lue lisää Universumin tutkimuksista: www.universumglobal.com

Karoliina Lehmusvirta, Johtaja, Markkinointi ja viestintä
Puh. +358 40 581 3710, karoliina.lehmusvirta@ramboll.fi

Ramboll on johtava kansainvälinen asiantuntijaorganisaatio ja Suomen suurin suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 12 300 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 1900 asiantuntijan voimin. Tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme. www.ramboll.fi