Rambollin Markku Moilasesta SKOL:in hallituksen puheenjohtaja

LEHDISTÖTIEDOTE 20.11. klo 9:00

Tekniikan tohtori Markku Moilanen, 53, on valittu suunnittelu- ja konsultointiyritysten yrittäjä- ja työnantajajärjestö SKOL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi 1.1.2015 alkaen. Ramboll Finland Oy:n toimitusjohtajana työskentelevä Moilanen seuraa puheenjohtajana Kimmo Fischeriä, joka toimi SKOL ry:n puheenjohtajana vuodesta 2011.

Moilanen on työskennellyt Rambollin toimitusjohtajana vuodesta 2007 lähtien. Hänen toimitusjohtajakautenaan Rambollista on kasvanut Suomen suurin suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Rambollia ennen Moilanen on vastannut Fortumissa muun muassa asiakaspalveluyksikön rakentamisesta ja kehittämisestä.

— Markku Moilanen on erinomainen valinta SKOL:in puheenjohtajaksi. Hänellä on monipuolinen kokemus suomalaisesta liike-elämästä ja eteenpäin katsova, yhdessä tekemiseen kannustava toimintatapa. Markku on myös hyvä konkretisoimaan suunnittelu- ja konsultointialan ratkaisevan tärkeää merkitystä yhteiskuntamme kestävän tulevaisuuden suunnittelussa, SKOL:in toimitusjohtaja Matti Mannonen toteaa.

— Suunnittelu- ja konsulttialalla on Suomessa pitkät perinteet ja vahvaa osaamista, joista voimme olla ylpeitä, Markku Moilanen sanoo ja jatkaa: — Tiukassa taloudellisessa tilanteessa ja epävarmojen näkymien edessä pitää meidän suunnittelijoidenkin kyetä uudistamaan toimintaamme. Tarvitaan uudenlaista verkottumista, entistä tiiviimpää yhteistyötä teknologia- ja rakennusteollisuuden kanssa sekä kykyä tarttua kansainvälistymisen mukanaan tuomiin mahdollisuuksiin. Näin varmistamme, että lunastamme asiakkaidemme luottamuksen ja arvostuksen myös tulevina vuosina.

Matti Mannonen, toimitusjohtaja, SKOL ry, puh. 040 544 7047
Markku Moilanen, toimitusjohtaja, Ramboll, puh. 040 589 6842

SKOL on suunnittelu- ja konsultointiyritysten yrittäjä- ja työnantajajärjestö. SKOLin jäsenyritykset edustavat laajasti teollisuuden, talonrakentamisen ja infrarakentamisen eri osa-alueiden suunnitteluosaamista ja -volyymiä. SKOLin tehtävänä on jäsenyritystensä liiketoiminnan edellytysten ja toimialan jatkuva parantaminen. Sen tarkoituksena on edistää ja kehittää riippumatonta suomalaista konsulttitoimintaa, toimia jäsentensä tukena ja ammatillisena yhdyssiteenä, valvoa jäsenkunnan arvostusta ja vastuuta sekä yhteiskunnallisia ja ammatillisia etuja sekä valvoa jäsenten etuja työsuhteissa. SKOL on arvostettu, vaikutusvaltainen ja näkyvä edunvalvoja, joka tuottaa toiminnallaan jäsenilleen kilpailuetua ja liiketoiminnallista lisäarvoa sekä tukee näin jäsenyritysten vision toteutumista.
www.skolry.fi

Ramboll on johtava kansainvälinen asiantuntijaorganisaatio ja Suomen suurin suunnittelu- ja konsulttialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee yli 11 000 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 1900 asiantuntijan voimin. Tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme.

Markku Moilasella on monipuolinen kokemus suomalaisesta liike-elämästä ja eteenpäin katsova, yhdessä tekemiseen kannustava toimintatapa. Markku on myös hyvä konkretisoimaan suunnittelu- ja konsultointialan ratkaisevan tärkeää merkitystä yhteiskuntamme kestävän tulevaisuuden suunnittelussa.
Matti Mannonen, SKOL ry
Markku Moilanen, Ramboll