Rambollin toimitusjohtaja vaihtuu

Lehdistötiedote 10.9.2015 klo 15

Ramboll Finland Oy:n toimitusjohtaja Markku Moilanen on nimitetty Rambollin konsernijohtoon vastaamaan Pohjoismaiden liiketoiminnasta.

Uudessa roolissaan Moilanen on Group Executive Boardin (GEB) jäsen ja Ramboll Finland Oy:n hallituksen puheenjohtaja. Hän raportoi Ramboll-konsernin pääjohtaja Jens-Peter Saulille. Nimitys astuu voimaan heti.

Moilasen nykyiset tehtävät siirtyvät väliaikaisesti Ramboll Finlandin tekniselle johtajalle Mikko Leppäselle, joka on tähänkin asti toiminut hänen sijaisenaan. Vt. toimitusjohtajana Leppänen vastaa Ramboll Finlandin operatiivisesta toiminnasta. Uuden toimitusjohtajan hakuprosessi on käynnistetty.

Tekniikan tohtori Markku Moilanen on työskennellyt Ramboll Finland Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2008. Tänä aikana Ramboll on kasvanut Suomen johtavaksi suunnittelu- ja konsultointialan toimistoksi sekä kaksinkertaistanut liikevaihtonsa ja henkilöstömääränsä Suomessa.

Markku Moilanen, Executive Director, Ramboll Group, p. 050 4525 238
Karoliina Lehmusvirta, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Ramboll Finland Oy, p. 040 5813 710

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee yli 12 800 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 1 900 asiantuntijan voimin. Tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme.