Juha Jukkala Jyväskylästä Pajatson MM09 finaaliin

Jyväskylän Pajatson MM09 aluemestaruudesta kisattiin lauantaina 7.11. Finaalipaikan itselleen lunasti jyväskyläläinen Juha Jukkala 520 pisteen tuloksella ja uusi näin vuonna 2007 saavuttamansa aluemestaruuden.

- Ilman muuta lähdin puolustamaan aluemestaruuttani, vaikka en ole juurikaan ehtinyt treenailla tällä uudella Pajatsolla. Onneksi tässä lajissa tuurillakin on osuutensa menestyksessä, Jukkala toteaa. Aluemestaruuskisaan osallistui kaikkiaan 13 kilpailijaa ympäri Keski-Suomen. Kaikkiaan Jyväskylän alueen alkukarsinnoissa pajatsotaitojaan testasi 600 kisailijaa. Jokaisesta karsintakilpailusta kolme parasta pääsi mukaan Jyväskylän aluemestaruuskisaan. Estyneiden tilalle nostettiin pelaajat Villillä kortilla. Finnkino Fantasia -elokuvateatterissa pidetyissä aluemestaruuskilpailuissa esiintyi Lenni-Kalle Taipale ja Veeti. Tapahtuman juonsivat Jaana Pelkonen ja J-P Jalo. Aluemestaruuskilpailun voittajan pisteet: Juha Jukkala (voittopeli 120 pistettä / porttipeli 400 pistettä: yhteensä 520) PAJATSON MM-FINAALIIN OSALLISTUJAT 1. Helena Marttinen, Rovaniemi 2. Ossi Laaksonen, Oulu 3. Kari Jokinen, Kokkola 4, Tapio Lehtinen, Tampere 5. Juha Jukkala, Jyväskylä Aluemestaruudesta taistellaan vielä viidellä paikkakunnalla: Kuopiossa, Savonlinnassa, Lahdessa, Turussa ja Helsingissä. Pajatson MM-finaali kisataan 28.11. Helsingissä ja se esitetään suorana lähetyksenä MTV3-kanavalla. Finaalissa kilpailevat kymmenen aluemestaria, vuoden 2007 MM-titteliä puolustava Jukka-Pekka Kumpulainen Vantaalta sekä kansainvälisen sarjan voittaja. MM-finaalin voittaja saa palkinnokseen 5 000 euron matkalahjakortin sekä Pajatson MM -kiertopokaalin. Lisätietoja: tiedottaja Tiina Piispanen, puh. 040 745 1497, projektipäällikkö Laura Järveläinen, puh. 0400 256 317 ja www.pajatso.fi

Yrityksestä

RAY (Raha-automaattiyhdistys) perustettiin vuonna 1938 keräämään rahapelitoiminnalla varoja suomalaisten sosiaali- ja terveysjärjestöjen toiminnan tukemiseen. RAY:llä on yksinoikeus raha-automaatti- ja kasinopelitoimintaan sekä kasinon pitoon Suomessa. RAY nojaa toiminnassaan neljään arvoon: luotettavuus, asiakaslähtöisyys, toiminnallinen tehokkuus ja ihmisen arvostaminen.