Kaarinalaiset jyräsivät Pajatson aluemestaruuskisoissa

Kim Karjalainen voitti Turussa kisatun Pajatso MM09 aluemestaruuden. Hän jatkaa taisteluaan lajin maailmanmestaruudesta ensi viikonloppuna Helsingissä pidettävässä MM-finaalissa. Lauantaina Finnkino Kinopalatsissa käydyn aluemestaruustaiston finaalissa nähtiin kavereiden kaksinkamppailu, kun Kim otti mittaa ystävästään Kristian Erwestä. Kaksikko selvitti tiensä aluefinaaliin 16:n aluekarsinnoista seulotun pelaajan joukosta. Kaksikon kohtaamisessa jännitys säilyi viimeiseen saakka. Ensimmäisen osan – Voittopelin – Kristian voitti pistein 820-560. Kim otti kuitenkin seuraavassa porttipelissä Kristianin kiinni ja meni lopulta ohi yhteispistein 1260-1120. Kilpailun etenemistä siivittivät Lenni-Kalle Taipale ja Jore Marjaranta. Juontamisesta ja selostuksesta vastasivat J-P Jalo ja Jaana Pelkonen. Pajatson MM-finaali kisataan 28.11. Helsingissä ja se esitetään suorana lähetyksenä MTV3-kanavalla. Finaalissa kilpailevat kymmenen aluemestaria, vuoden 2007 MM-titteliä puolustava Jukka-Pekka Kumpulainen Helsingistä sekä kansainvälisen sarjan voittaja. MM-finaalin voittaja saa palkinnokseen 5 000 euron matkalahjakortin sekä Pajatson MM -kiertopokaalin. Lisätietoja: projektipäällikkö Laura Järveläinen, 0400 256 317, toimittaja Ari Räsänen, 040 526 4950 ja www.pajatso.fi

Yrityksestä

RAY (Raha-automaattiyhdistys) perustettiin vuonna 1938 keräämään rahapelitoiminnalla varoja suomalaisten sosiaali- ja terveysjärjestöjen toiminnan tukemiseen. RAY:llä on yksinoikeus raha-automaatti- ja kasinopelitoimintaan sekä kasinon pitoon Suomessa. RAY nojaa toiminnassaan neljään arvoon: luotettavuus, asiakaslähtöisyys, toiminnallinen tehokkuus ja ihmisen arvostaminen.