RAY:n uutuuspeli avaa 3D-maailman automaattipeleihin

Raha-automaattiyhdistys kokeilee tänä vuonna ensimmäistä kertaa 3D-efektien hyödyntämistä raha-automaattipelaamisessa. Ensimmäinen askel kohti kolmiulotteista pelimaailmaa otettiin maaliskuun puolivälissä, kun kaksi RAY:n kehittämää 3D Nova -automaattia sijoitettiin Espooseen Kauppakeskus Sellon Täyspottiin.

Uudessa 3D Novassa on kuusi suomalaisille tuttua peliä: Jokeripokeri, Pohjanstara, Ra-Ha, Marjakori, Texaspokeri sekä Kolmionoppa. Pelien säännöt ja päävoitot ovat ennallaan, mutta automaatin kolmiulotteisen näytön ja pelaajan käyttämien 3D-lasien ansiosta jokaisessa pelissä pääsee kokemaan ripauksen 3D-efektiä.

- Tässä hankkeessa joukko RAY:n tunnettuja pelejä muutettiin 3D-muotoon. Mikäli kokeilu onnistuu ja kolmiulotteisuus tuo lisäarvoa rahapelaamiseen, voimme alkaa kehittämään kokonaan uusia 3D-pelejä, projektipäällikkö Petri Huikko kertoo.

Kolmiulotteisuudesta kerätään kokemuksia

Raha-automaattiyhdistys on 3D:n käytössä edelläkävijöiden joukossa, sillä projektiryhmän tietojen mukaan mikään muu rahapeliyhtiö ei ole kokeillut 3D-laseja hyödyntäviä peliautomaatteja julkisesti. RAY:ssa projekti käynnistyi viime syksynä ja maaliskuussa alkanutta automaattien pilotointia pelisaleissa jatketaan syyskuun puoliväliin asti.

- Testaamme 3D Novan suosiota nyt aluksi reilun kuukauden verran Sellossa. Mikäli kaikki sujuu hyvin, voimme sijoittaa lisää automaatteja myös muihin pelisaleihin. Kaikkiaan meillä on valmius viidentoista 3D Novan rakentamiseen, Petri Huikko sanoo.

Lisätietoja: projektipäällikkö Petri Huikko, p. 09 4370 2272

Raha-automaattiyhdistys on suomalaisen hyvinvoinnin tukija. RAY:n koko voitto, lähes 370 miljoonaa euroa, käytetään sosiaali- ja terveysjärjestöjen toimintaan sekä sotiemme veteraanien hyväksi. Tämän tekevät mahdolliseksi lähes kaksi miljoonaa suomalaista, joille pelimme tarjoavat jännitystä ja viihdettä. RAY:n yksinoikeus raha-automaatti- ja kasinopeleihin perustuu vastuulliseen toimintaan. RAY - Hyvän tahdon pelejä. www.ray.fi