RAY teki tutkintapyynnön

Raha-automaattiyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Jukka Vihriälä ilmoitti Raha-automaattiyhdistyksen johtokunnalle 22.9.2009 saaneensa Raha-automaattiyhdistyksen avustusta nauttivalta Nuorisosäätiöltä vaalitukea vuosina 2006 ja 2007. Samassa yhteydessä Vihriälä ilmoitti hakevansa välittömästi eroa RAY:n puheenjohtajan tehtävästä. RAY pyytää keskusrikospoliisia tutkimaan onko hallituksen puheenjohtaja Jukka Vihriälä mahdollisesti syyllistynyt johonkin rikokseen jättäessään jääväämättä itsensä, kun RAY:n hallitus on tehnyt valtioneuvostolle ehdotuksen yhdistyksen tuotoista jaettavista avustuksista ja ehdotukseen on sisältynyt myös Nuorisosäätiölle annettava avustus. Tutkintapyyntö on lähetetty tänään 6. lokakuuta keskusrikospoliisille. Koska asian selvittäminen siirtyy nyt keskusrikospoliisille, RAY ei voi kommentoida asiaa enempää.

Yrityksestä

RAY (Raha-automaattiyhdistys) perustettiin vuonna 1938 keräämään rahapelitoiminnalla varoja suomalaisten sosiaali- ja terveysjärjestöjen toiminnan tukemiseen. RAY:llä on yksinoikeus raha-automaatti- ja kasinopelitoimintaan sekä kasinon pitoon Suomessa. RAY nojaa toiminnassaan neljään arvoon: luotettavuus, asiakaslähtöisyys, toiminnallinen tehokkuus ja ihmisen arvostaminen.