Redcats ostaa pohjoismaisen kodintekstiiliyrityksen Jotexin

Redcats ostaa pohjoismaisen kodintekstiiliyrityksen Jotexin Maailman kolmanneksi suurin etäkauppayritys Redcats, joka kuuluu Pinault-Printemps-Redoute -ketjuun, ostaa pohjoismaisen kodintekstiilikonsernin Jotexin. Kauppa sopii hyvin yhteen Redcatsin strategian kanssa, jonka päämääränä on lisätä kansainvälisyyttä ja laajentaa liiketoimintaansa vaatealan ulkopuolelle. Jotex tulee kuulumaan Redcats Nordiciin, joka on Pohjoismaiden suurin etäkauppayritys. Sen tavaramerkkejä ovat muun muassa Ellos, Josefssons, Enjoy, Nuova ja La Redoute. Jotexilla on vahva asema kodintekstiilien alalla ja on siten mainio lisä Redacats Nordicin toiminnalle. Jotex suuntaa markkinansa suomalaisille, ruotsalaisille ja norjalaisille. Jotexin liikevaihto oli vuonna 2003 265 miljoonaa Ruotsin kruunua, josta 16,6 prosenttia tuli verkkokaupasta. Thierry Falque-Pierrotin, Redcatsin hallituksen puheenjohtaja: - Jotexin osto sopii yhteen kansainvälisen strategiamme kanssa. Jotex sopii hyvin strategiaamme, joka käsittää perinteisen postimyynnin lisäksi useiden myyntikanavien kautta tapahtuvan myynnin. Osto mahdollistaa myös kodintekstiilivalikoimamme kehittämisen. Redcats Nordic saa lisäksi uuden menestyksekkään ja tuottavan tavaramerkin. Françoise Dévé, Toimitusjohtaja, Redcats Nordic: - Kiinnostus kodinsisustusta ja sähköistä kaupankäyntiä kohtaan lisääntyy koko ajan Pohjoismaissa. Jotex tarjoaa meille vankan pohjan kodinsisustusmarkkinoiden kehittämiselle, ja sen ansiosta meistä tulee elämäntyylikonserni, joka voi tarjota asiakkailleen vaatteita, musiikkia, elokuvia ja kodinsisustusta. Bo Dalerstedt, Toimitusjohtaja, Jotex: - Olen iloinen siitä, että saamme vahvan uuden omistajan, joka on kauan aikaa ollut kiinnostunut yrityksestämme, ja joka on erittäin kilpailukykyinen etäkaupan alueella. Sen ansiosta pystymme lisäämään yhä enemmän myyntiämme ja kehitystämme. Finaref ostaa Jotexin yksityislainatoiminnan. Finaref on hiljattain ostanut Redcats Nordicin finanssiyrityksen ja tarkoituksena on luoda pitkäaikainen liikekumppanuus. Konkurrensverkets ja Finansinspektionen Ruotsissa ovat hyväksyneet ostoehdot. Tietoja Redcatsista: Redcats on Pinault-Printemps-Redoutesin osa etäkaupan alueella. Redcats on maailman kolmanneksi suurin etäkauppayritys, jolla on 19 tavaramerkkiä, edustus 18 maassa ja 19 000 työntekijää. Redcatsin tulos vuonna 2003 oli 4,37 miljardia Ruotsin kruunua, joista 54 prosenttia tuli kansainvälisiltä markkinoilta. Myynti tapahtui kuvastojen, 108 myymälän ja 51 sähköisen kauppapaikan kautta. Redcatsin tavaramerkkivalikoimaan kuuluu: - Ranskalaiset tavaramerkit: La Redoute, La Maison de Valérie, Cyrillus, Somewhere, Vertbaudet, Daxon, Celaia, Edmée - Englantilaiset tavaramerkit: Empire, The Store - Pohjoismaiset tavaramerkit: Ellos, Josefssons, Nuova, Enjoy - Amerikkalaiset tavaramerkit: Chadwick's, Lerner, Lane Bryant, Roaman's, KingSize, Jessica London, Brylane Home Tietoja Redcats Nordicista: Redcats Nordic on Pohjoismaiden suurin etäkauppayritys. Sen tavaramerkkejä ovat Ellos, Josefssons, Enjoy, Nuova ja La Redoute. Redcats Nordicsin myynti oli vuonna 2003 3 400 miljoonaa Ruotsin kruunua (299 miljoonaa euroa) ja työntekijöitä oli 1 500. Tietoja Jotexista: Jotex on Pohjoismaiden johtava erikoisasiantuntija kodintekstiilien etämyynnin alalla. Jotex suuntaa toimintansa suomalaisille, ruotsalaisille ja norjalaisille markkinoille, ja sillä on 95 työntekijää. Jotexin liikevaihto vuonna 2003 oli 265 miljoonaa Ruotsin kruunua ( 30 miljoonaa euroa), joista 16,6 prosenttia tuli verkkokaupasta. Redcats: Aziza Bouster Telefon : +33 1 56 92 98 18 Mobil : +33 6 08 54 28 75 abouster@redcats.com Redcats Nordic: Jotex: Françoise Dévé Bo Dalerstedt Telefon: +46 (0)33 16 01 34 Telefon: +46 (0)370 69 33 50 francoise.deve@ellos.se www.newsonline.se/redcats ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT20170/wkr0001.pdf