2014 Pariisin autonäyttely - RENAULT UUDISTI ESPACEN

Renaultin lippulaiva, Espace, on käynyt läpi kattavan muodonmuutoksen. Uusi Renault Espace pohjautuu pitkälti vuosi sitten Frankfurtin autonäyttelyssä esiteltyyn Initiale Paris -konseptiautoon ja tässä uudessa tilavassa, elegantissa ja innovatiivisessa crossoverissa yhdistyy voimakas muotoilu viettelevään ulkonäköön.

Espacen ura on jo 30-vuoden mittainen. Uusi Espace noudattaa alkuperäisiä perusperiaatteitaan, joihin kuuluvat muun muassa tilava, valoisa ja muunneltava matkustamo ja ylivoimaisen mukava matkanteko sekä kuljettajalle että kaikille viisi- tai seitsemänpaikkaisen mallin matkustajille. Auton suunnittelussa ja valmistuksessa erityistä huomiota on kiinnitetty sisätilojen nerokkaaseen muunneltavuuteen, jossa Espace on aina ollut myös esikuvana muille autoille. Auto on entistäkin mukavampi ajaa, sillä isosta koostaan huolimatta Espace on hämmästyttävän ketterä ja dynaaminen. Tämän on aikaan saanut mm. se, että uusi Espace on 250 kg edeltäjäänsä kevyempi. Espacessa on Renaultin Multi-Sense ® -järjestelmä, joka koordinoi ajonautintoon sekä matkustusmukavuuteen liittyviä järjestelmiä kuten 4Control® alustaa, elektronisesti ohjattua iskunvaimentimien säätöä, matkustamon valaistusta sekä äänen tunnelmaa, jotka kuljettaja voi personoida ja valita aina kulloisenkin mielihalunsa mukaan.

Samalla Renault esittelee korkeatasoiset Initiale Paris varustetasot, jotka ovat saatavissa uuteen Renault Espaceen ja Clioon. Näiden mallien Initiale Paris -tunnukset tarjoavat korkeimmat laatuvaatimukset täyttävät viimeistelyt, varusteet ja mittatilauspalvelut.

Renaultin osasto Pariisin autonäyttelyssä kertoo myös paljon tulevaisuudesta. Esimerkiksi EOLAB, joka on Renaultin vastaus ultramatalan polttoainekulutuksen haasteeseen. Tämä liikkuva tutkimusprototyyppi sisältää teknologiaa, joka tuo muun muassa vain yhden litran polttoaineen kulutuksen/100 km!

Uusi Twingo, joka on juuri saapunut autoliikkeisiin, on luonnollisesti esillä Renaultin osastolla.

Oman osansa saa myös Renaultin nollapäästö -ohjelma, josta realistisena esimerkkinä toimii uusi, juuri alkanut Formula E -sarja, jossa kilpaillaan Renaultin valmistamien sähkömoottorien avulla.

Lue tarkemmat tiedot oheisesta liitteestä.