Vain urheilullisille; CLIO R.S. EDC TROPHY

Geneven autonäyttely 3.3.2015

Euroopassa on paljon ihmisiä, jotka haluavat autokseen luotettavan, mutta tehokkaan ja urheilullisen auton. Sellaisen, jollainen ei joka päivä tule vastaan.

Heille on suunniteltu Renaultin uusin Trophy-tuoteperheen jäsen, Clio R.S. 220 EDC Trophy.

Tätä mallia valmistetaan rajoitettu määrä ja auto on jatkoa 2005 esiteltyyn Clio R.S. sekä Megane R.S. -urheilulaivueeseen, mutta uutuus on edelleen kehitetty ja jalostettu.

Moottorissa on tehoa 10 prosenttia ja vääntöä 40 Nm enemmän kuin edeltäjässään. Nyt huipputeho on 220 hv 6.800 r/min. Maksimivääntö on kasvanut 260 Nm:iin, joskin vääntö on hetkellisesti kasvatettavissa nelos- ja viitosvaihteilla ”torque boost” -toiminnolla 280 Nm:iin. EDC-vaihteiston ohjelmointia on optimoitu ja myös ohjauspyörän takana olevien vaihteenvaihtolevyjen liikerataa on lyhennetty tarkemman vaihtamisajankohdan saavuttamiseksi.

Alusta on tehon vaatimusten mukainen, edessä se on 20 mm ja takana 10 mm matalampi kuin aikaisemmin. Tehokkaammat ja jäykemmät iskunvaimentimet tukevat tiukoissakin kaarteissa.

Urheilullisen ajotuntuman kruunaa erityisen nopeaksi välitetty ohjausvälitys (ennen 14,5:1, nyt 13,2:1), jolla saavutetaan uskomaton ajotuntuma ja tarkkuus – markkinoiden paras järjestelmä.

Clio R.S. 220 Trophy EDC saa allensa korkean suorituskyvyn Michelin Pilot Super Sport 205/40R18 rengastuksen.