207 reppua, kynää ja kumia

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry.:n asiakasperheissä on 207 tämän syksyn ekaluokkalaista. Kauppakeskus Itis ja Hope toteuttavat Itiksessä 7.–13.8. kampanjan, jonka tavoitteena on saada jokaiselle Hopen piirissä olevalle lapselle koulureppu ja koulutarvikkeita. Keräykseen voi myös tuoda hyväkuntoisia lasten vaatteita ja tarvikkeita.

‒ Pääkaupunkiseudun Hopen asiakasperheissä on yli 1 300 kouluikäistä lasta, joista 207 aloittaa ekan luokan nyt syksyllä. Jokainen heistä tarvitsee koulurepun ja sinne penaalin, kynän ja kumin, toteaa toinen Hope ‒ Yhdessä & Yhteisesti ry:n pääkaupunkiseudun tiiminvetäjistä, Nora Virtanen.

Jotta jokaisella lapsella olisi koulutielle tarvittavat varusteet, Hope ja kauppakeskus Itis toteuttavat 7.–13.8. reppu- ja koulutarvikekeräyksen. Asiakkailla on mahdollisuus lahjoittaa koulutarvikkeita ja kierrättää lastenvaatteita ja -varusteita Itiksen keskusaukiolla sijaitsevassa Hopen keräyspisteessä. Lahjoituksia otetaan vastaan myös Hopen toimipisteellä Pitäjänmäessä.

Koulutarvikekeräys on jatkoa Itiksen ja Hopen monivuotiselle yhteistyölle, johon kuuluvat myös sekä joulun alla toteutettava joululahjakampanja että kesäkuussa ensimmäistä kertaa toteutettu kesätarvikkeiden kierrätyskampanja.

‒ Olemme saaneet erittäin positiivista asiakaspalautetta yhteistyöstämme Hopen kanssa. Asiakkaamme arvostavat erityisesti auttamisen helppoutta, eli että tavallisen kauppareissun yhteydessä voi antaa lapselle tai nuorelle hyvän mielen, kertoo kauppakeskus Itiksen kauppakeskusjohtaja Kirsi Feirikki.

Mikäli koulureppuja ja tarvikkeita saadaan kokoon enemmän kuin tavoitellut 207, niillekin on Nora Virtasen mukaan tiedossa vastaanottajia.

‒ Ala-asteikäisten reput ovat usein aika erilaisia kuin yläkoululaisten ja seitsemännelle luokalle mentäessä moni nuori toivoisi kovasti saavansa uuden repun. Hopen asiakasperheissä on 245 tänä syksynä yläasteelle siirtyvää nuorta ja olisi toki hienoa, jos onnistumme keräämään heillekin iänmukaiset koulureput.

Hopen keräyspiste Itiksen keskusaukiolla (1 krs., keskellä kauppakeskusta) toimii pääasiassa Hopen vapaaehtoisvoimin. Lahjoituksia on mahdollista tehdä Itiksen aukioloaikoina ma–pe kello 10–21, la kello 10–19 ja su kello 12–18.

Lisätietoja:

Kirsi Feirikki, kauppakeskusjohtaja, Kauppakeskus Itis, 050 549 5108, kirsi.feirikki@wereldhave.com

Nora Virtanen, toiminnanohjaajat, Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry, puh. 044 700 6261, nora.virtanen@hopeyhdistys.fi

Kauppakeskus Itis
Suomen suurimpiin kauppakeskuksiin kuuluvassa Itiksessä on yli 120 myymälää, yli 50 palvelua ja kymmeniä ravintoloita sekä kahviloita. Loppuvuodesta 2018 Itiksen tarjonta täydentyy Finnkinon 9-salin elokuvateatterilla. Itiksessä asioi vuosittain yli 17 miljoonaa asiakasta. Kauppakeskus Itiksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V. www.itis.fi

Hyväntekeväisyysjärjestö Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry
Hope on vuonna 2009 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, jonka tavoitteena on antaa kaikille lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Hope on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö ja se toimii 15 paikallistoimijan välityksellä eri puolilla Suomea. http://www.hopeyhdistys.fi