Advrty lanseeraa mainosalustan virtuaalitodellisuuteen

Teknologiayritys Advrty esittelee täysin uuden mainosalustan virtuaalitodellisuuteen. Ruotsalaisyrityksen edistyksellinen teknologia mahdollistaa mainostamisen virtuaalitodellisuudessa siten, että mainokset eivät keskeytä kokemusta vaan ovat luonnollinen osa ympäristöä. Teknologiaa esitellään XR Connects -tapahtumassa Helsingissä 19.–20. syyskuuta.

Niklas Bakos, Advrtyn toimitusjohtaja ja yksi perustajista, haluaa mullistaa mainonnan. Hän uskoo, että VR ja AR -mainonta tulee olemaan visuaalisesti yhtä vaikuttavaa kuin perinteinen mainonta, mutta jatkossa myös aidosti vuorovaikutteista ja mitattavaa. ”Laadukkaan mainonnan ei pitäisi olla sellaista, joka keskeyttää käyttäjäkokemuksen ja pakottaa mainoksen pariin. VR-maailmassa käyttäjien annetaan löytää mainokset itse ja ilmaista, miten paljon ne kiinnostavat,” Bakos sanoo.

Coca-Cola ensimmäisenä mukaan yhteistyöhön

Bakos on innoissaan tulevista mahdollisuuksista. ”On harvinaista, että täysin uusi mainospaikka syntyy. Nyt tarjoamme edelläkävijäyrityksille tilaisuuksia hyödyntää ja kehittää tätä uutta teknologiaa ensimmäisten joukossa,” hän selittää.

Erityisesti mitattavuus on herättänyt isojen kansainvälisen toimijoiden kiinnostuksen. Advrtyn patentoitu algoritmi mittaa mihin, mitä ja milloin käyttäjät katsovat VR-maailmassa. Näin mainostajat maksavat pelkästään aidoista katselukerroista ja vuorovaikutuksesta, mikä on vaikeaa nykyisillä digitaalisen mainonnan ratkaisuilla.

Advrtyn ensimmäiseksi mainoskumppaniksi on valikoitunut Coca-Cola, yksi maailman isoimmista mainostajista. ”VR:n ja immersiivisten kokemusten kehityskaari on vasta alkuvaiheessa. Teknologian kehittyessä myös käyttäjämäärät kasvavat. Emme voi olettaa, että se mikä toimii perinteisessä mainonnassa toimisi virtuaalimaailmassa. Siksi on tärkeää, että Coca-Cola pystyy ymmärtämään ja mittaamaan käyttäjien mieltymyksiä. Tähän Advrty antaa mahdollisuuden,” kertoo Tyler Torti, joka työskentelee The Coca-Cola Companyn digitaalisten innovaatioiden parissa.

Kehittäjille toinen tulonlähde

Advrty kiinnostaa myös pelien- ja sovellusten kehittäjiä, sillä mainonta tarjoaa heille uuden tulonlähteen. Mainosalustalla on mahdollisuus nousta VR-mainostamisen standardiksi, sillä se on saatavilla Unity-pluginina ja siten hyödynnettävissä yli 90 % VR-sisällöistä.

Advrty on myös sopinut yhteistyöstä Hatrabbitin kanssa. Kyseessä on VR-pelistudio, jota johtavat entiset EA:n ja Rovion asiantuntijat, jotka ovat olleet mukana tekemässä suosittuja PC- ja mobiilipelejä, kuten Battlefield ja Angry Birds 2. ”Laadukkaiden VR-sisältöjen kehitys on vasta alussa. Etsimme tällä hetkellä parhaita tapoja alustan taloudelliseen hyödyntämiseen. Advrty tarjoaa tähän täydellisen vaihtoehdon pelimme Merry Snowballs osalta,” sanoo Joakim Svärling, yksi Hatrabbitin perustajista.

Advrtyn yhteyshenkilö:

Niklas Bakos, Advrty, +46 703 66 96 46, nb@advrty.com

Materiaali- ja haastattelupyynnöt:

Aapo Kuortti, Republic of Communications, +358 50 313 1133, aapo.kuortti@republic.fi

Advrtystä lyhyesti:

Ruotsalainen teknologiayhtiö Advrty mahdollistaa brändien ja kuluttajien välisen vuorovaikutteisen kohtaamisen. Advrtyn edistyksellisellä alustalla mainokset ovat luonnollinen osa virtuaalitodellisuuden ympäristöjä. Uuden teknologian myötä mainostajat maksavat pelkästään aidoista katselukerroista ja vuorovaikutuksesta. Alusta tarjoaa myös VR- ja AR -kehittäjille uuden tulonlähteen. Yritys vastaanotti siemenrahoituksen aiemmin tänä vuonna ja on mukana Helsingissä toimivassa Nordic VR Startups -yrityskiihdyttämössä. Lisätietoja: www.advrty.com.