Asiakasmääränsä viisinkertaistamiseen tähtäävälle Lumme Energialle uusi toimitusjohtaja

Lumme Energian toimitusjohtajaksi on valittu MBA, MMM, Tapo Lehtoranta. Lehtorannalla on liki kahdenkymmenen vuoden kokemus energia-alalla eri tehtävissä. Lumme Energia saa Lehtorannasta vetäjäkseen kokeneen ja innovatiivisen toimialan uudistajan.

Lumme Energia käynnisti toimintansa syyskuun alussa 2017. Yhtiö on kahden etelä-savolaisen energiayhtiön, Suur-Savon Sähkö Oy:n ja Etelä-Savon Energia Oy:n omistama ja muodostama valtakunnalliseen kasvuun tähtäävä sähkön vähittäismyyntiyhtiö.

Lehtoranta valikoitui kesäkuussa käynnistyneellä rekrytointiprosessilla. Hakijoita oli lähes viisikymmentä. Tehtävään valittu Lehtoranta työskentelee lokakuun loppuun saakka Jyväskylän Energia Oy:ssä, ja astuu Lumme Energia Oy:n palvelukseen keväällä 2018.

”Korkeatasoisia hakijoita oli monilta kuluttajamarkkinoihin keskittyviltä toimialoilta. Hakuprosessi vahvisti myös omaa käsitystämme siitä, että Lumme Energialle on nyt tilaus murroksen edessä olevalla energiatoimialalla”, Markus Tykkyläinen toteaa. Tykkyläinen toimii Suur-Savon Sähkö Oy:n toimitusjohtajana sekä Lehtorannan tehtävään astumiseen saakka myös Lumme Energia Oyn toimitusjohtajana.

Lumme Energian liiketoiminnassa on paljon minulle entuudestaan tuttuja asioita, mutta toisaalta uusi organisaatio, kulttuuri ja brändi tuovat paljon uutta. Odotankin innolla töiden aloittamista Lumme Energiassa. Energia-alalla tapahtuu tällä hetkellä paljon ja Lumme Energia uutena valtakunnallisena, mutta samaan aikaan paikallisena brändinä, on erinomainen avaus haastaa sähköyhtiöiden perinteisiä toimintamalleja ja profiloitua asiakasta lähellä olevaksi uudistuvaksi kumppaniksi energia-asioissa”, Tapo Lehtoranta arvioi uutta tehtäväänsä.

Lumme Energia valmis pudotuspeleihin

Lumme Energian tavoitteena on vuonna 2022 yli 500 000 sähkön myynnin asiakasta eli viisinkertaistaa nykyinen asiakasmäärä. Liiketoiminnan kasvua haetaan aktiivisella asiakaskampanjoinnilla sekä yritysjärjestelyiden myötä. Lumme Energia tuo lisäarvoa asiakkailleen paitsi uusilla sähkön myynnin sopimustyypeillä, myös kehittämällä energian mikrotuotantoratkaisuja asiakkaille sekä edistämällä sähköistä liikennettä.

Suomessa oli vuoden 2016 lopussa yhteensä seitsemänkymmentäkolme sähkön vähittäismyyntiä harjoittavaa yhtiötä. Kymmenen vuoden kuluessa toimijoiden määrä on pudonnut dramaattisesti, ja markkina lähestyy kypsempien kuluttajamarkkinoiden tilannetta. Esimerkiksi pankkipalveluiden, päivittäistavarakaupan, vahinkovakuuttamisen, polttoainejakelun tai teleoperaattoreiden määrä voidaan laskea käytännössä yhden käden sormilla. Lumme Energia tavoite on olla yksi niistä toimijoista, jotka jäävät jäljelle tässä sähkön vähittäiskaupan lähivuosien pudotuspelin jälkeen. Haluamme olla sähkön vähittäismarkkinoiden keskittyessä kunnallista omistuspohjaa omaavia sähkön myyntitoimintoja kokoava vastavoima energiamarkkinoiden jättiläisille. Olemme ruohonjuuritasolta nouseva, tavallisen asiakkaan arkea ymmärtävä ja tukeva uudenlainen yhtiö. Tapo Lehtorannan valinta tukee strategisten tavoitteidemme saavuttamista. Saamme Lumme Energian vetäjäksi idearikkaan ja vahvan muutoksen tekijän’, summaa Markus Tykkyläinen.

Lisätietoja:

Markus Tykkyläinen, Lumme Energian vastaava toimitusjohtaja, puh. 050 596 5482

Tapo Lehtoranta, puh. 040 536 0153

Lumme Energia, www.lumme-energia.fi

Haastattelupyynnöt, logot ja kuvat: Maija Hyötyläinen, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Lumme Energia Oy on uuden ajan suomalainen asiakkaita lähellä oleva energiayhtiö, joka on syntynyt Etelä-Savon Energian ja Suur-Savon Sähkön yhdistäessä myyntiliiketoimintansa. Yhtiö elää joka päivä todeksi välittämisen, uudistumisen ja kantaaottavuuden arvoja. Tarjoamme iloa ja energiaa jokaiseen kotiin Suomessa.  Lumme Energialla on nyt noin 100 000 asiakasta, se työllistää yhteensä 56 työntekijää, ja hakee aktiivisesti kasvua energiatoimialalla. Lisätietoja: www.lumme-energia.fi