Aurinkolaseissa säväyttävät vaaleat linssit ja ruusukulta

Tänä keväänä aurinkolaseilla katsellaan maailmaa vaaleiden ja kevyesti värjättyjen linssien läpi. Naisellisen tyylin kannattajat ottavat kesän vastaan herkän ruusukullan väristen ja korkeiden kissamaisten aurinkolasien takaa. Unisex-aurinkolaisessa katu-uskottava habitus syntyy metallisilla pilottilaseilla, joissa on 70-luvun poliisielokuvien asennetta tai futuristista metallin hohtoa.

Ruusukultaa heijastavat linssit

Aurinkolasien mielenkiintoisimpia tuulahduksia on lämmin ruusukulta ja hennot pastellisävyt, jotka ovat Carolina Herreran aurinkolasimalliston pääosassa. Ruusukultaa suositaan niin aurinkolasien kehyksissä kuin peililinsseissä antamaan hienostuneen keveä ilme. Kauden trendiväri on löytänyt tiensä myös tummanruskeiden ja mustien aurinkolasien pehmittäjäksi. Carolina Herreran muotokieli on kissamaista, mutta kevyen modernia.

Aurinkolasien yläosassa kokoa ja näköä

Kevään ja kesän aurinkolaseissa on vahvana klassinen cat eye -malli, joka henkii vahvasti 60-luvun tyyliä. Malli saa tänä keväänä entistä korkeammat mittasuhteet, esimerkiksi Policen, Furlan ja Carolina Herreran aurinkolaseissa kehyksen yläosaa korostetaan värillä, glitterillä, leikkauksilla ja geometrisillä kuvioilla.

Kevään aurinkolasimuodissa nähdään klassisen säväyksen antavaa kilpakonnakuosia, joka saa seurakseen kevään trendikkäitä elementtejä, kuten läpikuultavuutta, pinkkejä ja turkooseja efektejä sekä ruusukultaa.

Röyhkeällä ja futuristisella nosteella

Police-malliston 70-luvun poliisielokuvista tuttu röyhkeän cool tyyli on nyt in. Pilottimallisten unisex-aurinkolasien läpi katsellaan maailmanmenoa muun muassa vaalean sinisten, ruskeiden ja harmaiden linssien läpi. Myös toisenlainen 70-luvun tyyli jyrää: Policelta löytyy myös boheemeja, Beatlesin John Lennon aikakauden helmiä ‒ pyöreitä aurinkolaseja tähän päivään tuotuna.

Futuristisissa laseissa linssit ja kehykset sulautuvat yhdeksi kokonaisuudeksi. Vaikka etuosassa on särmää ja metallin hohdetta, aisat ovat kevyet.

‒ Tänä keväänä aurinkolaseja käytetään muuhunkin kuin vain silmien suojaamiseen auringonvalolta. Linssit ovat vaaleita ja kevyesti värjättyjä, joten aurinkolasit toimivat asusteina myös sisätiloissa, Policea maahantuovan Framexan toimitusjohtaja Antti Lahdensuu kertoo.

Saatavuus: Hyvin varustellut optikkoliikkeet lautta maan
Asiakastiedustelut: Puh. 09 509 5500
Malliston maahantuoja: Oy Framexa Optics Ab, 09 509 5500, www.framexa.fi
Lisätietoja ja kuvauslainat: Republic of Communications, Eevakaisa Mölsä,
eevakaisa.molsa@republic.fi, 040 746 6556

Furla – italialaista elämäntapaa parhaimmillaan
Vuodesta 1927 lähtien Furla on tullut maailmalla tunnetuksi sen laukkujen, kenkien ja asusteiden poikkeuksellisesta laadusta ja tyylistä. Furla tulkitsee italialaista henkeä nykyaikaisella tavalla ‒ erehtymättömällä luovuudella, tyylikkyydellä ja ajattomalla yksinkertaisuudella tarjoten moderneja mallistoja, joissa yhdistyy käsityöläisyys, viimeisimmät trendit, huippulaadukkaat materiaalit ja viimeisin teknologia. Tätä samaa maailmaa peilaavat Furlan kehys- ja aurinkolasimallistot. Ne tarjoavat eleganttia linjakuutta itsevarmalle naiselle, joka haluaa olla samaan aikaan houkutteleva ja ajan hengessä elävä. www.furla.com, www.brands.derigo.com/en

CH Carolina Herrera
Markiisitar Carolina Herrera lanseerasi ensimmäisen vaatemallistonsa New Yorkissa 1981. CH Carolina Herrera edustaa muotitalon kohtuuhintaista luksusta. Se henkii helposti lähestyttävää aktiivista elämätapaa, joka vetoaa laajaan asiakaskuntaan hienostuneella ja vaivattomalla tyylillä. Samaa rentoa tyylikkyyttä henkivät brändin vaatteet naisille, miehille ja lapsille sekä asusteet ja tuoksut. Vuonna 2013 De Rigo lanseerasi ensimmäiset Carolina Herrera aurinkolasit- ja kehykset, joissa on nähtävillä Herreran rento chic-tyyli ja eleganssi väri-ilottelu. www.carolinaherrera.com, www.brands.derigo.com/en/

Police - urbaaneille miehille ja naisille
Johtaviin kehys- ja aurinkovalmistajiin lukeutuvan italialaisen De Rigon vuonna 1983 lanseeraama Police heijastaa nuoremmille sukupolville unelmia ja mielikuvitusta sekä uusia, valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä. Police haluaa matkata muodin yläpuolella persoonallisuudesta tinkimättä.
www.police.it www.brands.derigo.com/en/