Auton ostopolulle suunnataan usein verkossa ‒ Kamuxin verkkosivujen katsotuin automerkki Mercedes-Benz

Käytettyihin autoihin erikoistuneen Kamux-ketjun verkkosivuilla maaliskuun katsotuimmaksi automerkiksi nousi Mercedes-Benz. Perässä seurasivat lähes rintarinnan Audi ja Volkswagen. Nämä samat merkit olivat myös ketjun viime vuonna myydyimpien merkkien kärjessä.

Verkkosivuilla tehtiin maaliskuussa 230 000 autohakua. Kiinnostavimmaksi autoksi nousi luksusluokan kevytkuorma-auto Cadillac Escalade EXT 6,2 V8, jota esiteltiin myös somekanavissamme. Erikoiset autot kiinnostavat ja herättävät huomiota, kuten myös tämä Kamuxin Vantaan Petikon myymälässä ollut järeä erikoisauto, toteaa maajohtaja Jussi Mäkinen.

Kamux.fi-verkkosivut kokoavat yhteen koko ketjun yli 3 400 auton ja 42 liikkeen valikoiman. Tähän valikoimaan lukeutuvat ketjun tuontiautot, mutta samoilla verkkosivuilla voi tutustua myös Ruotsin ja Saksan Kamux-liikkeiden valikoimiin.

Autokaupoille ehtii aina, ostopolulle usein kotisohvalta

‒ Kamux.fin myötä autokauppamme on aina auki, ja valikoima on kaikkien saatavilla asuinpaikasta riippumatta. Auton hankintaa miettivät alkavat usein tutkailla sopivia menopelejä omalta kotisohvaltaan. Palvelemme asiakasta saumattomasti verkkosivuston, autoliikkeiden, puhelimen ja chat-palvelun yhdistelmällä, Jussi Mäkinen jatkaa.

Kamuxin maajohtajan mukaan verkkosivuilla panostetaan auton kuviin, siksi auto kuvataan eri kulmista sekä ulkoa että sisältä aina yksityiskohtia myöden. Kuvien ja varustelutietojen myötä asiakkaalle piirtyy jo hyvä tuntuma autosta. Tarkempaa lisätietoa auton huoltohistoriasta ja teknisestä kunnosta hän saa Kamuxin myyjiltä vaikka chatissä tai puhelimitse.

‒ Verkkosivujemme ajatuksena on helpottaa ja nopeuttaa asiakkaan auton hankinnan prosessia sen kaikissa vaiheissa. Asiakas saa esimerkiksi chatin kautta arvion oman autonsa ja kiinnostavan auton välirahasta. Sivuilta näkee myös rahoitusesimerkin autolle. Halutessaan asiakas voi tulla koeajamaan autoa liikkeeseemme, mutta autokauppa voidaan myös tehdä kokonaan verkossa, ja toimitamme auton hänelle vaikka kotiin.

Alkuviikko ja illat vilkasta autojen kartoittamisaikaa

Maaliskuussa Kamux.fi-verkkosivuilla viihdyttiin etenkin alkuviikosta ja vilkkaimmaksi katselupäiväksi nousi tiistai. Autokuumetta potevat istahtivat autovalikoiman ääreen etupäässä iltaisin kello 17 jälkeen.

‒ Päivisin ihmiset ovat kiinni töissään ja vasta illalla on aikaa miettiä autohankintaa. Autoja katsellaan paljon iltayhdeksän jälkeenkin, maajohtaja Mäkinen valottaa.

Kamux.fi-verkkosivujen katsotuimmat mallit ja merkit maaliskuussa 2018

1. Mercedes-Benz
2. Audi
3. Volkswagen
4. BMW
5. Volvo
6. Cadillac
7. Ford
8. Toyota
9. Skoda
10. Nissan

Lisätietoja:
Jussi Mäkinen, maajohtaja, Kamux Suomi Oyj, 050 590 5860

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 42 autoliikettä Suomessa, kymmenen Ruotsissa ja kaksi Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 160 000 käytettyä autoa, joista 40 957 autoa vuonna 2017. Kamuxin liikevaihto nousi 454,9 miljoonaan euroon vuonna 2017. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 418 henkilöä vuonna 2017. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.kamux.com