Betssonista ensimmäinen internet-yhtiö Nasdaq Tukholman Large Cap -listalle

TIEDOTE 18.12.2014

Peliyritys Betsson jatkaa vahvaa kasvuaan ja on nyt ensimmäinen täysin verkossa toimiva yhtiö, joka listataan Nasdaq Tukholman suurten yhtiöiden Large Cap -listalle.

Viime vuoden aikana Betssonin liikevaihto kasvoi 2,9 miljardiin Ruotsin kruunuun (liukuva 12 kuukautta syyskuuhun 2014 asti). Edellisvuoteen verrattuna liikevaihto nousi 16 prosentilla. Betsson soveltuu siirrettäväksi korkeammalle, suurten yhtiöiden Large Cap -listalle 1. tammikuuta 2015, koska yhtiön pörssiarvo on ylittänyt edelletyn yhden miljardin euron viimeisen kahden vuoden ajan.

”On todella palkitsevaa, että pitkäaikainen panostuksemme tuottaa tuloksia. Betssonin siirtyminen Large Cap -listalle osoittaa, että meillä on hyvin toimiva yritys, lahjakkaita työntekijöitä ja selkeä strategia. Soveltamamme monen tuotemerkin strategia luo suosiolliset olosuhteet kasvun jatkumiselle sekä orgaanisesti että yrityskauppojen kautta. Strategiamme on myös tärkeä osatekijä kannattavuuden kasvussa, sillä Betssonilla on alan korkeimmat katteet”, kertoo Betsson AB:n toimitusjohtaja Magnus Silfverberg.

Betsson perustettiin yli 50 vuotta sitten. Alkuun yritys toimitti kolikkoautomaatteja ja kasinotoimintoja ravintoloihin ympäri Ruotsia. Yritys on kehittynyt nopeasti viimeisen vuosikymmenen aikana, ja nykyään kaikki sen toiminta suoritetaan verkkoalustojen kautta. Betssonin tuotevalikoima sisältää kaikkea kasinopeleistä veikkaukseen, pokeriin ja arvontoihin. Betssonin perustajaperheet ovat luoneet pysyvyyttä ja turvaa olemalla yhä yhtiön suurimpia osakkaita sekä osallistumalla yhtiön kehittämiseen vuosien varrella.

Magnus Silfverberg, Toimitusjohtaja, Betsson AB (publ), +46 (0)8 506 403 00, magnus.silfverberg@betssonab.com

Malin Sparf Rydberg, Viestintäjohtaja, Betsson AB (publ), +46 (0)70 477 17 00, malin.sparfrydberg@betssonab.com

Betsson Group on pohjoismainen, yksi Euroopan johtavista internet rahapelisivustoista. Se tarjoaa kuluttajille pelejä, joita voi pelata turvallisessa ja käyttäjäystävällisessä ympäristössä. BML Group on osa ruotsalaista, yli 50-vuotiasta peliyhtiötä, jolla on laaja kokemus eri pelituotteista. Betsson Group työllistää 1200 henkilöä neljässätoista maassa. BML Groupin omistaa yli 4000 osakkeenomistajaa ja Betsson Group on listattu Tukholmassa OMX Nordic Stock Mid Cap -pörssissä.