Danone valitsi Republicin viestintätoimistokseen

Danone Finland Oy:n viestintätoimistokilpailutuksen voitti Republic of Communications. Valittu kumppani vakuutti Danonen näkemyksen ohella dynaamisuudellaan ja ideoillaan. Republic of Communications vastaa jatkossa Danonen koko brändiperheen viestinnästä.

”Danone tekee mittavaa tutkimus- ja tuotekehitystyötä ja tätä kautta meillä on tarjota monipuolinen valikoima tuotevaihtoehtoja eri maitovälipalasegmentteihin. Tuemme viestintätoimistopäätöksellämme markkinointiamme. Halusimme kumppaniksemme kaupallisesti ajattelevan, intohimoisesti viestintään suhtautuvan ja idearikkaan toimiston”, sanoo Danonen brändien viestinnästä vastaava Health Affairs Manager Kirsi Englund.

”Danonen päätös oli meille kerrassaan maistuva uutinen. Yhtiö on alallaan merkittävä toimija, jonka missio on luoda terveyttä ruoan kautta mahdollisimman monelle ympäri maailmaa. Meidän tehtävänä on valottaa, miten Danone brändiensä kautta toteuttaa missiotaan”, sanoo Republic of Communicationin toimitusjohtaja Hasse Eranka.

Kirsi Englund, Health Affairs, Manager, Danone Finland Oy, 044 374 3134, kirsi.englund@danone.com

Hasse Eranka, toimitusjohtaja, Republic of Communications Oy, +358 40 582 6034, hasse.eranka@republic.fi

Danonen perusti vuonna 1919 lasten hyvinvoinnista kiinnostunut Isaac Carasso, jonka valmistamia lastenjogurtteja myyntiin aluksi barcelonalaisissa apteekeissa. Danone on nykyisin maailman johtava meijerituotteiden, pullotettujen vesien ja lastenruokien valmistaja. Yhtiön missio on luoda terveyttä ruoan kautta mahdollisimman monelle. Danonen tutkimus- ja kehityskeskus selvittää yhteistyössä johtavien ravitsemusasiantuntijoiden kanssa eri raaka-aineiden, ravintoaineiden ja ruokatottumusten vaikutuksia terveydelle. Tätä tietotaitoa hyödynnetään Danonen tuotekehityksessä. Danone Finland Oy on toiminut vuodesta 1995 alkaen. Yhtiön edustamia tuotemerkkejä Suomessa ovat Activian ohella Actimel, Danonino, Danup, Danio, Danette, Vitalinea, Proviva ja Chiquita.