European Fighting Challenge (EuroFC) on ensimmäinen Euroopan laajuinen vapaaottelupromootio – Tavoitteena nousta maanosan johtavaksi organisaatioksi

LEHDISTÖTIEDOTE 26.4.2016 - Berliini, Saksa

Kaikkien aikojen ensimmäinen Euroopan laajuinen vapaaottelupromootio European Fighting Challenge julkistettiin tänään Berliinissä Saksassa. European Fighting Challenge (EuroFC) tarjoaa ensiluokkaista vapaaottelua Euroopan parhailla areenoilla Euroopan parhaaseen katseluaikaan. Promootion tavoitteena on kasvattaa eurooppalaista vapaaottelumarkkinaa puhuttelemalla sekä olemassa olevia vapaaottelufaneja että lajille uusia kuluttajia. EuroFC:n toimitusjohtaja Jarno Kukila luottaa siihen, että he ovat muutaman vuoden kuluttua Euroopan johtava vapaaottelupromootio.

Live-tapahtumien lisäksi miljoonat eurooppalaiset vapaaottelufanit voivat nauttia EuroFC:n urheilusisällöstä netissä suoratoistopalvelun, verkkosivuston sekä sosiaalisen median yhteisön kautta.

EuroFC:n toimitusjohtaja Jarno Kukila uskoo, että promootiosta tulee menestys. ”Vapaaottelu on yksi maailman nopeimmin kasvavista urheilubisneksistä. Koska tällä hetkellä ei ole vielä olemassa yhtään Euroopan laajuista promootiota, olemme varmoja, että meillä on todellinen tilaus markkinoilla,” Kukila sanoo. EuroFC:llä on kolme ydinkohderyhmää: urheilijat, fanit ja yhteistyökumppanit.

Ensi-ilta Espoossa – Rankingit ja Champion of Europe -titteli esitellään vuonna 2017

EuroFC julkaisi kolme ensimmäistä tapahtumakaupunkiaan. Ensimmäinen tapahtuma pidetään 1. lokakuuta 2016 Espoon Metro Areenalla, toinen O2 Arenalla Prahassa 11. helmikuuta 2017 ja kolmas Kööpenhaminan Forum Arenalla 6. toukokuutta 2017. EuroFC:llä on yhteensä 6–7 tapahtumaa ympäri Eurooppaa vuoden 2017 aikana. Lisää tapahtumakaupunkeja julkistetaan myöhemmin tänä vuonna. EuroFC tulee esittelemään omat ranking-listansa ja Champion of Europe -tittelin vuonna 2017.

”Haluamme olla ottelijoille Euroopan paras organisaatio. Käytämme paljon aikaa laadukkaiden ottelukorttien rakentamiseen, kykyjenetsintään, sekä ottelijoille tarjottavaan pakettiimme, jossa panostetaan muun muassa urheilijoiden turvallisuuteen, terveyteen ja mediakoulutukseen”, Kukila tiivistää.­ ”Tarjoamme sponsoreille mielenkiintoisen kohderyhmän, näkyvyyttä koko Euroopan alueelle ja skaalautuvan bisnesmallin paikallisten markkinoiden hyödyntämiseen. Fanit saavat kokea huipputason vapaaottelua suurissa eurooppalaisissa kaupungeissa Euroopan parhaaseen katseluaikaan. Kovimmat vapaaottelufanit tulevat rakastamaan jännittäviä ja korkealaatuisia ottelukorttejamme. Keskitymme myös vahvasti rakentamaan helposti lähestyttävän polun vapaaottelun maailmaan lajin uusille ystäville.”

“Olemme varmoja, että EuroFC:stä tulee Euroopan johtava vapaaottelupromootio Euroopan parhaille ottelijoille sekä intohimoisimmille faneille,” Kukila toteaa.

Lisätietoja:
Jarno Kukila, toimitusjohtaja, European Fighting Challenge, puhelin 050 435 0859