Gumball3000 starttaa – Mannertenvälisessä kisassa superautoja ja supertähtiä

TIEDOTE 22.5.2015

Yli 100 ajokkia, seitsemän päivää ja yli 4 800 kilometriä; Gumball3000-ralli kokoaa huippuautot ja nimekkäät julkisuuden henkilöt yhteen mannertenväliseen kisaan. Suomen Team Taxi ajaa kisan historiallisesti taksin kyydissä ja lahjoittaa mittariin kertyneen summan hyväntekeväisyyteen.

Sunnuntaina Tukholmassa käynnistyvä Gumball3000-ralli kokoaa jo 17:ttä kertaa yhteen uskomattoman kattauksen superautoja ja supertähtiä. Yli 100 ajokin joukossa on menopelejä aina klassikoista futuristisiin hybridi-superautoihin, kuten Ferrari F50, McLaren P1, Jaguar E-Type ja Tesla Roadster. Mukaan kisaan lähtee myös Paluu tulevaisuuteen -elokuvasarjasta tuttu DeLorean DMC 12 ja Ritari Ässän KITT-auto, jonka puikoissa on itse Ritari Ässä, David Hasselhoff. Toukokuun 30. päivä Las Vegasissa päättyvän kisan tähtikaartia edustavat myös muun muassa nyrkkeilylegenda Mike Tyson, rokkari Tommy Lee, toimintasankari Dolph Lundgren, rullalautailulegenda Tony Hawk ja Formula 1 -maailmanmestari Lewis Hamilton.

Matkan varrella olevissa kaupungeissa järjestetään loistokkaiden juhlien lisäksi Christie’sin järjestämiä huutokauppoja. Näissä tapahtumissa kerätään rahaa muun muassa Nelson Mandela Children’s Fund-, The Tony Hawk Foundation- ja The Sir Simon Milton Foundation -hyväntekeväisyysjärjestöille.

Suomen Team Taxi tekee Gumball-historiaa osallistumalla ralliin nimensä mukaisesti taksilla. Kun ruutulippu heilahtaa, Suomen tiimin jäsenet Esko Seppänen, LeftFoot, Mikael Gabriel ja Musta Barbaari hyppäävät taksikuljettajan ohjastaman Volvo S80:n kyytiin ja mittari laitetaan päälle. Seitsenpäiväisen, mannertenvälisen ja yli 4 800 kilometriä pitkän rallin päätteeksi Las Vegasissa mittari sammutetaan ja ruudun näyttämä lukema lahjoitetaan vähävaraisten lasten ja nuorten liikuntaa tukevalle Teemu Selänteen Finnish Flash ry:lle.

Lisätietoja:

Betsson Group, iGaming-asiantuntija Juha Kvist, 040 570 1500, juha.kvist@betssongroup.com