HARLEY-DAVIDSON ESITTELEE UUDET TEHOKKAAT MATKAPYÖRÄNSÄ

H-D julkistaa Milwaukee-Eight-moottorinsa – yhdeksännen Big Twinin – sekä uuden jousituksen vuoden 2017 malleille.

MILWAUKEE (23. elokuuta, 2016) – Parempi teho. Parempi ajomukavuus. Parempi käsiteltävyys. Harley-Davidson esittelee tuoreimman versionsa täysiverisestä matkapyörästä julkistamalla uuden Milwaukee-Eight™-moottorin, historiansa yhdeksännen Big Twinin, sekä uuden etu- ja takajousitusratkaisun vuoden 2017 matkapyörämallistoon.

"Nämä mallit ovat kaikkein tehokkaimmat, helpoiten hallittavat ja miellyttävimmät matkapyörät, jotka Harley-Davidson on koskaan tuonut markkinoille", kertoo Scott Miller, Vice-President of Styling and Product Development Strategy. "Harley-Davidsonin matkapyörien jäljittelemätön ulkonäkö, ääni ja ajotuntuma erottuvat tänä vuonna tekemiemme muutosten myötä selvemmin kuin koskaan ennen. Sen käsittää oikeastaan vain ajamalla, ja siksi kehotammekin kaikkia motoristeja varaamaan koeajon lähimmältä jälleenmyyjältä."

Uusi Milwaukee-Eight-moottori

Uusi Milwaukee-Eight on yhdeksäs Harley-Davidsonin maailmankuulun Big Twin -sarjan moottori. Moottorissa on säilytetty Big Twinien klassinen ulkonäkö, ääni ja tuntumaa, mutta moottorin suorituskykyä on parannettu kaikilla osa-alueilla.

"Milwaukee-Eight-moottori jatkaa Harley-Davidsonin Big Twinien kunniakasta perinnettä", kertoo Alex Bozmoski, Chief Powertrain Engineer. "Suunnittelimme kokonaan uuden moottorin säilyttäen kuitenkin Big Twinin tärkeät yksityiskohdat. Teimme parannuksia suorituskykyyn, kestävyyteen ja muotoiluun asiakkailtamme saadun maailmanlaajuisen palautteen perusteella."

Milwaukee-Eight-moottorissa on V-Twineistä tuttu, klassinen 45 asteen sylinterikulma. Uusi moottori tuottaa jopa 11 prosenttia suuremman vääntömomentin kuin edellisen vuoden mallit, ja sen neliventtiiliset sylinterinkannet mahdollistavat jopa 50 prosenttia tehokkaamman imu- ja pakoputken virtauskapasiteetin. Milwaukee-Eight-moottorin tasapainotus vähentää tärinää 75 prosentilla joutokäynnin aikana, mutta säilyttää kuitenkin Harley® V-Twinin klassisen tuntuman ja tasaisen maantieajon. Kaikissa Milwaukee-Eight-moottoreissa on uusi lämmönhallintamenetelmä, joka tekee matkanteosta mukavampaa niin kuljettajalle kuin matkustajallekin. Suuresta tehostaan huolimatta Milwaukee-Eight-moottorin polttoaineenkulutus on pienempi kuin aiemmissa moottoripyörämalleissa.

Milwaukee-Eight-moottoreista on saatavissa kaksi kuutiotilavuutta: Milwaukee-Eight 107 (107 CID/1745 cc) ja Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (107 CID/1745 cc) perusmalleihin sekä Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 114 (114 CID/1870 cc) Harley-Davidsonin® Custom Vehicle Operations (CVO)™ -moottoripyöriin.

Lisätietoja saatavilla liitteenä olevassa Milwaukee-Eight-lehdistötiedotteessa.

Uusi touring-jousitus

Etu- ja takajousituksen uudet komponentit parantavat kaikkien Harley-Davidsonin® Touring 2017 -mallien ajomukavuutta, ohjattavuutta ja suorituskykyä. Uusi emulsiotekniikka takaiskunvaimentimissa mahdollistaa matkapyörien aiempiin iskunvaimentimiin verrattuna 15–30 prosenttia laajemman säätövaran. Säätäminen tapahtuu hydraulisesti yhdellä säätönupilla ennen kuormitusta.

"Iskunvaimentimet voidaan nyt säätää ennen kuormitusta kuljettajan, matkustajan ja varusteiden painon mukaan ilman työkaluja tai ilmapumppua", kertoo Paul James, Harley-Davidson Director of Motorcycle Product Planning. "Tämän jälkeen säätöä ei tarvitse enää uudelleen tarkistaa."

Etujousituksessa sovelletaan uutta Showa® SDBV™ -tekniikkaa. Se vastaa teholtaan patruunarakenteisia haarukkaputkijärjestelmiä, mutta hyödyntää tasaisen tuntuman takaavaa lineaarista tekniikkaa.

Screamin’ Eagle® Performance

Harley-Davidsonin Screamin’ Eagle® Performance -sarjassa on uusia ECE-sertifioituja tuotteita matkapyöriin, kuten Street Cannon Slip-On -äänenvaimentimet ja Heavy Breather Performance-, Ventilator- ja High-Flow -ilmanpuhdistimet. Lisäksi uudet Screamin’ Eagle® Milwaukee-Eight™ Stage I-, II-, III- ja IV -sarjat antavat kuljettajalle mahdollisuuden, kunkin maan säännöksistä riippuen, muuntaa pyöränsä suorituskykyä omaan ajotyyliinsä sopivaksi. Nämä muutokset voivat vaihdella ohituksen tehostamisesta aina koko moottorin vaihtamiseen parhaan suorituskyvyn tarjoavaan vaihtoehtoon (vaatimustenmukaisuus vaihtelee markkina-alueittain).

Harley-Davidson Custom Vehicle Operations

Harley-Davidsonin® Custom Vehicle Operations™ (CVO) -pyörät ovat arvostettuja ja suorituskykyisiä. Näitä rajoitetusti tuotettuja, tehtaalla kustomoituja, moottoripyöriä on kaikkiaan kolme vuoden 2017 mallistossa.

• 2017 CVO™ Limited -mallin suorituskykyä tehostaa uusi Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 -moottori, ja uusi jousitusjärjestelmä puolestaan takaa entistä miellyttävämmän käsittelyn sekä ajokokemuksen. Uutta vuoden 2017 malleissa ovat myös Contrast Chrome Slicer -vanteet ja miellyttäväksi muotoiltu istuin. CVO Limited -pyörissä on myös uusi maalimalli ja neljä eri väriyhdistelmää.
  • 2017 CVO™ Street Glide® -moottoripyörässä on uusi Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 -moottori. Parannetun jousituksen ansiosta se tarjoaa miellyttävän ajokokemuksen ja vaivattoman käsittelyn. Kaiken kruunaa huippuluokan 600 watin Boom!-äänijärjestelmä. Uutta vuonna 2017 ovat myös kätevästi lukittavat satulalaukut, kaukosäätimellä ohjattava turva- ja lukitusjärjestelmä sekä uudistettu istuinpäällinen. CVO Street Glide -pyörästä tulee vuonna 2017 tarjolle neljä uutta väriyhdistelmää.
  • 2017 CVO™ Pro Street Breakout® -moottoripyörä yhdistää huippuluokan suoritustehon pitkään, massiiviseen, drag-racing-asennetta huokuvaan olemukseen. Upeilla yksityiskohdilla viimeistelty CVO Pro Street Breakout tuo hieman tummemman ilmeen CVO-mallistoon. CVO Pro Street Breakoutin voimanlähteenä on ilmajäähdytteinen Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™ V-Twin -moottori. Kolmen pintakäsittelyvaihtoehdon joukossa on uusi Starfire Black/Scorched Apple -yhdistelmä.

Tehokas Cruiser-mallisto

Harley-Davidsonin cruiser-pyörät ovat tehokkaampia kuin koskaan. Kaikkiin vuoden 2017 Softail®-malleihin kuuluu vakiona High Output Twin Cam 103™ -moottori, ja S-sarjan cruisereihin puolestaan Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™.

Jos haluat kokea henkilökohtaisesti Harley-Davidsonin 2017-malliston muodonmuutoksen, varaa koeajo sivulla www.h-d.com/discovermore.

Lehdistömateriaali on saatavilla osoitteessa: http://h-dimediakit.com.

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Jukka Raittila

Republic of Communications

jukka.raittila@republic.fi

Tietoja Harley-Davidson Motor Companysta

Vuonna 1903 perustettu Harley-Davidson Motor Company valmistaa Custom-, Cruiser-, Touring- ja Street-moottoripyöriä ja tarjoaa kattavan valikoiman Harley-Davidson® -moottoripyörien osia, varusteita, ajotarvikkeita ja -vaatteita sekä keräilyesineitä. Lisätietoja sivustolla www.h-d.com.