HSL:n mobiilikertaliput Whimin kautta nyt myös Espoon ja Vantaan sisäiseen julkiseen liikenteeseen

Suomalainen MaaS Global -yritys toi pääkaupunkiseudulle Länsimetron avauksen yhteydessä Whim-mobiilisovelluksen helpottamaan kaupunkilaisten liikkumista. Whim lanseerasi 20.11.2017 uudet liikkumisen palvelupaketit ja myös kymmenen euron lyhyen matkan taksimatkat, jotka hoituvat näppärästi sekä Lähitaksin että Taksi Helsingin kalustoilla. Nämä ”kympin taksit” on suunniteltu ennen kaikkea tekemään Länsimetron ja muiden julkisten liikennevälineiden käytöstä joustavampaa. Whim haluaa vastata pääkaupunkiseutulaisten toiveisiin palvelunsa kehittämiseksi ja laajentaa julkisen liikenteen lippupalvelutarjontaansa pääkaupunkiseudulla.

Whim Urban -kuukausipaketti on nyt saatavilla myös Espoon ja Vantaan sisäiseen julkiseen liikenteeseen. Kätevä matkapuhelinsovellus tunnistaa sijaintisi lippua ostaessasi ja tarjoaa aina sopivimmat lippuvaihtoehdot. Whim to Go on vastaavasti kätevin tapa maksaa ja tilata kaikki joukkoliikenneliput, taksit ja vuokra-autot kertamaksulla. Kuukausipaketin voi lunastaa itselleen ilman pidempää sitoutumispakkoa.

Jatkossa voit ostaa Whimin kautta HSL:n kertalippuja sekä kuntien sisäiseen että seutualueen liikenteeseen:

• Helsingin, Vantaan, Kirkkonummen sekä Espoo-Kauniainen ja Kerava-Sipoo alueiden sisäisille matkoille (yhden vyöhykkeen matkat)

• Seutu-alueelle (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa)

• Lähiseutu 2 -alueelle (Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Sipoo ja Kirkkonummi)

• Lähiseutu 3 -alueelle (Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Sipoo ja Kirkkonummi)

Whim Urban -kuukausipakettiin kuuluu rajaton määrä HSL:n kertalippuja Helsingin, Vantaan ja Espoo-Kauniainen alueen sisäisessä liikenteessä.

Whim Urban -paketti maksaa 49€/kk ja se sisältää:

• Rajattoman määrän HSL:n kertalippuja Helsingin, Vantaan ja Espoo-Kauniainen alueen

sisäisiin matkoihin.

• Kiinteähintaiset 10€ taksimatkat 5km säteellä viikonpäivästä, kellonajasta ja matkustajien

määrästä riippumatta.

• Vuokra-auton käyttöösi edullisesti hintaan 49€/päivä

Jos matkustat useamman kunnan alueella usein, voit päivittää Whim Urban -pakettisi kattamaan rajattoman määrän HSL-kertalippuja valitsemallasi alueella. Kiinteähintaiset 10€ taksimatkat 5km säteellä sekä edullinen vuokra-auto 49€/päivä kuuluvat myös näihin paketteihin.

• Whim Urban Seutualueelle 99€/kk

• Whim Urban Lähiseutu 3 -alueelle 149€/kk.

Mikäli tarvitset seutulippuja vain silloin tällöin, voit ostaa niitä Whimin kautta kätevästi myös yksittäin.

• Kertalippu Seutu- ja Lähiseutu 2 -alueille 5,00€/kpl

• Kertalippu Lähiseutu 3 -alueelle 7,20€/kpl

Näin saat Whim-palvelun käyttöösi

1. Lataa itsellesi Whim-mobiilisovellus App Storesta tai Google Playsta. Löydät sovelluslinkit myös osoitteesta https://whimapp.com/

2. Anna puhelinnumerosi rekisteröitymisen yhteydessä ja vahvista sovelluksen käyttö

3. Avaa sovellus puhelimellasi ja valitse bannerista haluamasi kuukausipaketti tai Whim to Go

(Huomaa, että Whim to Go -vaihtoehtoon ei kuulu ”kympin taksia”)

4. Luo oma käyttäjäprofiilisi – anna nimi, osoite, sähköposti ja maksuyhteystiedot

5. Whim on valmiina käyttöösi!

Yhteystiedot ja haastattelupyynnöt:
jouni.flink@republic.fi
Republic of Communications
+358 40 170 5947

Whim on helsinkiläisen kasvuyrityksen MaaS Globalin kehittämä uudenlainen liikkumissovellus. Vuonna 2015 perustettu suomalainen MaaS Global on maailman ensimmäinen MaaS (Mobility as a Service eli liikkuminen palveluna) -yritys. http://whimapp.com