Huawei on irtisanonut Puolassa pidätetyn työntekijänsä

Huawei on päättänyt Puolan lakien rikkomisepäilyjen vuoksi pidätetyn Wang Weijingin työsuhteen. Hänen epäillyillä tekemisillä ei ole mitään tekemistä yhtiön kanssa. Tapahtuma on vaikuttanut haitallisesti Huawein maineeseen, ja johtanut työsuhteen päättämiseen yhtiön työsopimuksen mukaisesti.

Huawei noudattaa kaikkia lakeja ja säädöksiä toimimissaan maissa. Yhtiö myös edellyttää, että kaikki sen työntekijät noudattavat näitä.

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet:
Hennariikka Andersson, yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtaja, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Lisätiedot ja kuvat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) -yritys. Olemme sitoutuneet tarjoamaan digitaalisia älyratkaisuja jokaiselle ihmiselle sekä jokaiseen kotiin ja yritykseen keskittyen neljään ydintoimialueeseen: televiestintäverkostot, IT, älylaitteet ja pilvipalvelut.

Huawei investoi vuosittain vähintään 10 prosenttia liikevaihdostaan tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Uusien innovaatioiden ja teknologisten läpimurtojen avulla yhtiö vastaa asiakkaiden kasvaviin tarpeisiin. Yhtiö työllistää 180 000 työntekijää yli 170 maassa ja maanosassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on työntekijöidensä omistama yksityinen yritys.

Suomessa Huawei aloitti toimintansa vuonna 2008 ja työllistää kaikkiaan 370 henkeä. Yhtiöllä on Suomessa Helsingin myyntitoimiston lisäksi kaksi tutkimus- ja tuotekehityskeskusta – toinen Helsingissä ja toinen Tampereella.