Huawei P9 Lite Mini saapuu Suomeen – kilpailukykyinen uutuus houkuttelevalla hintalapulla

Suomen kauppoihin saapuva metallirakenteinen Huawei P9 Lite Mini haastaa edullisen hintaluokan kilpailijansa sujuvalla käyttökokemuksella ja erinomaisella hinta-laatusuhteellaan. Kompaktin puhelimen myynti alkaa maanantaina 28.8.2017 suositushintaan 199 euroa.

Metallirunkoisessa puhelimessa on laadukkaat etu- ja takakamerat. Kuvat ja videot tallentuvat hämäriin kuvausolosuhteisiin taipuvalla 13 megapikselin pääkameralla ja selfie-kuvaamiseen sopivalla 5 megapikselin etukameralla. Ohut puhelin istuu erinomaisesti käyttäjän käteen.

P9 Lite Mini on saatavilla mustana, kultaisena ja hopeana. Nopeasti reagoiva sormenjälkitunnistin löytyy laitteen takakannesta. Monipuoliseen käyttöön soveltuvaan kirkkaaseen 5 tuuman HD-näyttöön on mahdollista valita silmille mukavampi katselutila. Ominaisuus poistaa siniset aallot luoden pehmeämmän käyttökokemuksen.

P9 Lite Minin tehokasta prosessoria vauhdittaa 2 Gt RAM-muisti. Puhelimessa on Android 7.0 -käyttöjärjestelmä ja helppokäyttöinen EMUI 5.0 -käyttöliittymä. Neljässä tunnissa latautuva 3020 mAh akku kestää esimerkiksi 15 tuntia HD-videoiden toistoa tai 12 tuntia verkkoselaamista täydellä latauksella. Puhelin on varustettu kahdella SIM-korttipaikalla, jotka mahdollistavat eri SIM-korttien käytön. Toisen korttipaikan voi myös vaihtoehtoisesti valjastaa microSD-muistikortin käyttöön.

”Huawein strategiana on tarjota kuluttajille monipuolinen puhelinvalikoima niin designiltaan kuin hinnaltaan. Uutuudessa yhdistyy P-sarjan lippulaivapuhelimien tyylikkäät linjat hinta-laatusuhteeltaan oivaan tekniseen kokonaisuuteen”, kommentoi Huawei Suomen kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Mika Engblom Huawei P9 Lite Mini -puhelinta.

Tuoteyhteenveto – Huawei P9 Lite Mini

• Kirkas 5.0” HD-näyttö 720 x 1280 pikselillä
  • Android 7.0 + EMUI 5.1
  • 13 MP takakamera, 5 MP etukamera
  • Nopea sormenjälkitunnistin takakannessa
  • 3020 mAh akku
  • Qualcomm Snapdragon 425  -prosessori
  • 16 GB tallennusmuisti ja microSD-muistikorttipaikka
  • Suositushinta 199 €

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajaliiketoiminta

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,   sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420,   mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066,  hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,  maija.hyotylainen@republic.fi

Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061, susanne.sairo@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.