Huawei uuteen ennätykseen 200 miljoonan kappaleen älypuhelintoimitusmäärällä

Huawein kuluttajaliiketoimintayksikkö on julkistanut ylittäneensä vuonna 2018 älypuhelinten toimituksissa 200 miljoonan kappaleen rajan. Uuden ennätyksen ja vahvan kasvun mahdollistivat innovatiiviset tuotteet, kuten Huawei Mate 20 Pro, Huawei P20 Pro ja Huawei Nova 3.

Huawein ja sisarbrändi Honorin älypuhelinten toimitukset ovat kasvaneet vuoden 2010 kolmesta miljoonasta nyt ylitettyyn 200 miljoonaan. Huawei on samalla noussut maailman kolmen suurimman älypuhelinvalmistajan joukkoon. Vuoden 2018 toisella ja kolmannella neljänneksellä Huawei oli maailman toiseksi suurin älypuhelinten valmistaja 14,6 prosentin* markkinaosuudella. Tällä hetkellä Huawein älypuhelimia käyttää yli 500 miljoonaa ihmistä yli 170 maassa.

Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön toimintaa ohjaa kuluttajille arvoa tuottavien innovaatioiden tarjoaminen. Huawei on toimialan edelläkävijä älypuhelinvalokuvauksen, tekoälyn hyödyntämisen ja akunkeston saralla, minkä lisäksi Huawei on noussut sijalle 68. Interbrandin ”Top 100 Best Global Brands” -listalla ja sijalle 79. Forbesin ”The World´s Most Valuable Brands” -listalla.

”Tulevaisuudessa Huawein kuluttajaliiketoiminta keskittyy yhä enemmän asiakaslähtöisyyteen ja jatkaa innovaatioiden kehittämistä. Teemme kaikkemme noustaksemme edelläkävijöiksi ja johtajiksi seuraavassa älypuhelinten vallankumouksessa. Haluamme tehdä Huaweista brändin, joka on aidosti rakastettu ympäri maailman”, kertoo Richard Yu, Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön toimitusjohtaja.

Yksityisyys ja käyttäjien turvallisuus korostuu yhä enemmän, kun älypuhelinten välittämän tiedon määrä lisääntyy. Huawei noudattaa toimialan tiukinta GAPP (Generally Accepted Privacy Principles) -ohjeistusta yksityisyyden suojaamiseksi sekä Euroopan Unionin säätämän GDPR:n (General Data Protection Regulation) asettamia vaatimuksia. Lisäksi Huawein toimintaa ohjaa yrityksen oma Privacy by Design -toimintatapa, jolla yksityisyys ja turvallisuus taataan aina tuotekehityksestä tuotanto- ja myyntiprosessiin asti. Yhtiö on myös kehittänyt edelleen ARM-mikrosirun arkkitehtuuria sekä Googlen Android-järjestelmää parantaakseen sekä laitteidensa että niiden käyttäjien turvallisuutta.

*Lähde: IDC, 3. Vuosikvartaali, 2018

Lisätietoja:

Elina Takala, Huawei Technologies Oy, Consumer Business Group, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 050 321 7863, elina.takala@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Lisätietoa Huawei Consumer Business Groupista

Huawein Consumer Business Group on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa älyteknologiaa ja pilvipalveluja. Huawein maailmanlaajuinen verkosto on rakennettu yli 30 vuoden kokemuksella televiestintäteollisuudesta, ja yhtiö on omistautunut toimittamaan korkealuokkaisimpia, teknologisia ratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa. Huawein tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa ja niitä käyttää jo yli kolmasosa maailman väestöstä. Huawei nousi vuoden 2018 toisella kvartaalilla maailman toiseksi suurimmaksi puhelinvalmistajaksi toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna.

Huaweilla on 18 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia). Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, joista yli 80 000 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa. Huawei aloitti toimintansa Suomessa vuonna 2008 ja työllistää kaikkiaan 370 henkeä. Yhtiöllä on Suomessa Helsingin myyntitoimiston lisäksi kaksi tutkimus- ja tuotekehityskeskusta Helsingissä ja Tampereella. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Lue lisää: http://consumer.huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi