HUAWEI YHTEISTYÖHÖN KHL-JOUKKUE JOKEREIDEN KANSSA – Kansainvälinen ICT-brändi laajentaa sponsorointiportfoliotaan jääkiekkoon

TIEDOTE 3.8.2015

Kansainvälinen tieto- ja viestintäteknologiayritys Huawei laajentaa arvostettua sponsorointiportfoliotansa suomalaiseen jääkiekkoon. Yhtiö esittelee ylpeänä tuoreen yhteistyösopimuksensa KHL-joukkue Jokereiden kanssa. Laajan yhteistyön myötä Huawei pääsee kasvattamaan brändinsä tunnettuutta Suomessa ja jakamaan intohimonsa urheilua kohtaan jääkiekkofanien kanssa.

“Jokerit tunnetaan yhtenä kansainvälisen jääkiekon vakaimmista ja menestyksekkäimmistä organisaatioista ja olemme todella ylpeitä yhteistyösopimuksestamme. Jokereiden kanssa solmittu kumppanuus vie Huawein kunnianhimoisesti uusille kentille, ja saamme mahdollisuuden tehdä Huawein brändiä tutummaksi Pohjois-Euroopan markkinoilla”, Kenneth Fredriksen, Huawein Keski- ja Itä-Euroopan sekä Pohjoismaiden operatiivinen johtaja kertoi Hartwall Arenassa, Jokereiden kotihallissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa. ”Jokereiden menestys KHL:ssä ja asema maailman parhaiden jääkiekkojoukkueiden suomalaisena haastajana sopii täydellisesti Huawein lupaukseen ’Make it Possible.’ ”

“On suuri kunnia, että Huawein kaltainen merkittävä toimija globaaleilla ICT- ja mobiililaitemarkkinoilla haluaa tehdä yhteistyötä Jokereiden kanssa. Huawein ydinlupaus ’Make it Possible’ rohkaisee meitä asettamaan tavoitteemme entistä korkeammalle. Teemme parhaamme, että voimme palkita heidän luottamuksensa hyvillä tuloksilla kaukalossa”, Jokereiden toimitusjohtaja Jukka Kohonen sanoi. ”Olemme tehneet taukoamatta työtä ollaksemme sekä menestynyt jääkiekkojoukkue että kaupallisesti arvostettu kansainvälinen urheilubrändi. Huawein kutsu liittyä muiden ikonisten eurooppalaisjoukkueiden seuraan on palkinto tästä työstä.”

Uusia mahdollisuuksia sekä tähdille että junioreille

Maailmanlaajuisesti Huaweilla on menestyksekkäitä kumppanuuksia johtavien jalkapallojoukkueiden, kuten Arsenalin, AC Milanin, Paris Saint-Germainin, Atlético de Madridin, Galatasarayn, Borussia Dortmundin ja Ajax Amsterdamin kanssa. Huawei on myös Espanjan jalkapallon pääsarjan La Ligan teknologiakumppani sekä Tšekin jääkiekkomaajoukkueen virallinen kumppani. Nyt, laajan arviointiprosessin jälkeen, Jokerit on osa tätä arvostettua ryhmää.

Uusi yhteistyökumppanuus Jokereiden kanssa on historiallinen monella tapaa. Huaweille se on toistaiseksi suurin sponsorointisopimus Pohjoismaissa.

Yhteistyö antaa Huaweille merkittäviä kaupallisia mahdollisuuksia ja takaa yhtiölle huomattavaa brändinäkyvyyttä esimerkiksi peliasujen mainoksien ja Jokereiden kotipeleissä käytössä olevien Hartwall Arenan dynaamisten mainospaikkojen kautta.

Laaja yhteistyö koskettaa tähtijoukkueen lisäksi myös Jokereiden junioriohjelmaa. Huaweilla on jatkossa tärkeä rooli lasten ja nuorten intohimon tukemisessa jääkiekkoa kohtaan sekä heidän auttamisessa kohti unelmia ja tavoitteita.

Kuvia:

Jokereiden ja Huawein käyttövapaita kuvia voi ladata oheiselta sivustolta:

Ladataksesi kuvia, klikkaa ”Download Folder” pikkukuvien alalaidasta (kaikki kuvat) tai avaa yksittäinen kuva katseltavaksi klikkaamalla sitä ja valitse oikeasta laidasta ”Download this image” (yksittäinen kuva).

Haastattelupyynnöt:

Huawei

Sofia Lehtimäki, Markkinointipäällikkö, Huawei Technologies Oy

Sähköposti - sofia.lehtimaki@huawei.com

Puhelin - 050 308 2228

Jokerit

Iiro Keurulainen, Tiedottaja, Jokerit

Sähköposti - iiro.keurulainen@jokerit.com

Puhelin - 040 505 0731

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on listattu maailman kolmanneksi suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi vuonna 2014 ja sen laitteita myydään 170 maassa. Huaweilla on 16 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta eri puolilla maailmaa, kuten esimerkiksi Suomessa, Intiassa, Kiinassa, Saksassa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Yli 20 vuotta toiminut Huawei Consumer Business Group (BG) on yksi Huawein kolmesta liiketoimintasegmentistä jatarjoaa laajan valikoiman muun muassa matkapuhelimia, nettitikkuja, tabletteja, videoneuvottelujärjestelmiä, reitittimiä ja kytkimiä, palomuureja, erilaisia pilvipalveluja sekä muita älykkäitä teleliikenneratkaisuja. Huawei Consumer BG on sitoutunut tuomaan viimeisimmät tietoliikenne- ja telelaitesovellukset kuluttajien ulottuville kilpailukykyiseen hintaan.

Lisätietoja Jokereista:

Jokerit perustettiin vuonna 1967 jatkamaan Töölön Vesan jääkiekko-ohjelmaa. Jokerit on voittanut Suomen mestaruuden kuudesti, Euroopan mestaruuden kahdesti ja Continental Cupin kerran. Seuran kotihallina on toiminut vuodesta 1997 lähtien Hartwall Arena. Jokerit liittyi Kontinental Hockey League (KHL) -liigaan ensimmäisenä suomalaisena joukkueena vuonna 2014. Ensimmäisellä kansainvälisellä kaudellaan 2014-2015 joukkue ylsi neljänneksi KHL:n läntisessä konferenssissa ja kuudenneksi koko liigassa. Tämä on KHL:n kautta aikojen paras tulos liigassa ensimmäistä kauttaan pelaavalta joukkueelta.