Huawein Barcelonan uutuudet kiehtovat linjakasta kannettavaa ja tehokasta tablettia kaipaavaa

Huawei Consumer Business Group paljasti Barcelonassa järjestettävien Mobile World Congress -messujen kynnyksellä tabletti- ja tietokoneuutuutensa. Lehdistötilaisuudessa esiteltiin myös täysin uusi kaupalliseen käyttöön suunniteltu Huawei 3GPP 5G -reititin. Uutuudet edustavat Huawein tuttua, linjakkaan tyylikästä muotoilukieltä.

“Huaweilla meitä ohjaa visio toinen toisiaan tukevasta laite-ekosysteemistä – saavuttaaksemme tämän tavoitteen olemme investoineet merkittävästi tutkimus- ja tuotekehitykseen ymmärtääksemme, miten ihmiset käyttävät teknologiaa”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Richard Yu. ”Missiomme on haastaa teknologian ja innovaatioiden tarjoamat mahdollisuudet. Uusi Huawei MateBook X Pro, Huawei MediaPad M5 ja maailman ensimmäinen Huawei 3GPP 5G -reititin ovat osa lupaustamme tarjota läpimurtolaitteita, jotka määrittelevät tietojenkäsittelyn uudelleen”.

Huawei MateBook X Pro

Uutuustietokone Huawei MateBook X Pro on äärimmäisen ohut. Linjakkuutta lisää täysin uusi 3K-kosketusteknologialla varustettu 13,9 tuuman Huawei FullView -näyttö. Kaikkiaan uutuuden näyttö-runkosuhde on peräti 91 prosenttia. Kahdeksannen sukupolven Intel® Core™ i7/i5 -prosessori, pitkäkestoinen 57,4 Wh akku sekä NVIDIA® GeForce® MX150 -näytönohjain 2GB GDDR5 -muistilla tekee Huawei MateBook X Prosta yhden markkinoiden kevyimmistä ja suorituskykyisimmistä kannettavista tietokoneista. Huawei MateBook X Prossa on Dolby Atmos® Sound -järjestelmä, joka yhdessä kustomoitujen kaiuttimien kanssa luo immersaalin audiokokemuksen saaden äänen liikkumaan siten kuin käyttäjä olisi tapahtumien keskiössä.

Huawei MediaPad M5

Ergonomisesti suunniteltu 2.5D-lasilla ja 2K HD ClariVu 5.0 -kosketusnäytöllä varustettu Huawei MediaPad M5 -tabletti tulee markkinoille 8,4 ja 10,8 tuuman vaihtoehtoina sekä Harman Kardonin kanssa toteutetuilla kaiuttimilla. Huawei Histen -teknologia tarjoaa immersiivisen 3D-audiokokemuksen ja tukee Hi-Res-audiota tarjoten poikkeuksellisen äänenlaadun. 10,8 tuuman Huawei MediaPad M5 Pron mukana on erittäin tarkka Huawei M-Pen, jossa on tuki 4096-painetasolle. Tämä tekee kynän käytöstä tarkkaa ja vaivatonta.

Huawei 3GPP 5G -reititin

Huawei 3GPP 5G -reititin on ensimmäinen laatuaan tukiessaan 3GPP:n 5G-verkkostandardia. Sekä sisä- että ulkoverkon konfiguraatioilla varustettu uutuus tarjoaa latausnopeudet aina 2 gigabittiin asti. Se on käytettävissä sekä 4G- että 5G-verkoissa. Reititin hyödyntää Huawein omaa Balong 5G01 -piirisarjaa, joka on maailman ensimmäinen kaupallinen 3GPP-standardia tukeva piirisarja. Se pystyy tukemaan kaikkia 5G-taajuuksia mukaan lukien 6 GHz ja millimetriaallon taajuusalueita.

Huawei MateBook X Pro ja Huawei MediaPad M5 arvioidaan saapuvaksi Suomen markkinoille Q2/2018. Huawei 3GPP 5G -reititin on saatavilla tämän hetkisten arvioiden mukaan Q4/2019.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
prhuawei@republic.fi

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi

Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.