Huumeiden ja nikotiinin käyttö selville nyt yhdellä kertaa – testi markkinoille ensimmäisenä Suomessa

Euroopan laajimman terveyden pikatesti- ja geenitestivalikoiman kuluttajille tarjoava Medigoo Oy on kehittänyt ainutlaatuisen pikatestiyhdistelmän, jolla voi testata sekä huume- että nikotiinikäyttöä.

”Uusi yhdistelmätesti on saatu ensimmäisenä myyntiin Suomessa. Käymme koko ajan neuvotteluja myös muiden markkinoiden kanssa. Testin ostajakohderyhmää ovat yleisesti ottaen yrityksen rekrytoinneista vastaavat henkilöt ja työterveyden ammattilaiset. Koska kyse on vapaasti saatavasta testistä, voi sen hankkia kuka tahansa, joka on kiinnostunut testin antamista tuloksista kuten esimerkiksi alaikäisen lapsen huumeiden käytöstä ja tupakoinnista huolestuneet vanhemmat. Tiedon saa molemmista yhdellä kertaa tai erikseen”, toteaa Medigoo Oy:n toimitusjohtaja Mika Karilahti.

MEDIGOO Huumeiden ja Nikotiinin Yhdistelmätestillä voi selvittää 12 yleisimmän huumeen ja nikotiinituotteiden kuten tupakan, nuuskan, sähkötupakan ja nikotiinipurukumin käytön. Nikotiini havaitaan vielä 2-3 päivää tupakkatuotteiden käytön jälkeen. Huumeiden osalta tulos riippuu kuluneesta ajasta ja testattavan huumeen pitoisuudesta virtsassa.

Yhdistelmätestin suositushinta on 24,90 euroa, ja se on myynnissä Suomessa apteekeissa, hyvinvointiliikkeissä ja verkkokaupoissa.

”Pikatestien markkinat kasvavat koko ajan. Tämä liittyy muun muassa itsensä mittaamisen megatrendiin, mutta myös kasvavaan tarpeeseen huolehtia omasta hyvinvoinnista ja oikean aikaisesta hakeutumisesta hoitoon", summaa Karilahti.

Yhteystiedot:
Medigoo Oy, Mika Karilahti, toimitusjohtaja, puh. 0400-350189,  info(at)medigoo.com

Lisätietoja Medigoo Oy:stä

Medigoo Oy on perustettu vuonna 2007 Helsingissä tuottamaan kansainvälisesti ja riippumattomasti terveydellistä ja lääketieteellistä tietoa. Sen hallinnoima www.medigoo.com -sivusto on tänä päivänä yksi merkittävin terveystiedon sisällöntuottajista. Medigoon terveyden pikatesti- ja geenitestien valikoima on Euroopan laajin.