Kahdeksas miljoonas matkustaja palkittiin OnniBus.comilla

• Pian 3 vuotta toiminut OnniBus.com on kuljettanut 8 miljoonaa matkustajaa
  • Merkkimatka suuntautui välille Jyväskylä–Pori. Matkan teki Porista kotoisin oleva Pirjo Pukkila
  • Yhtiön erikoiskunniakirja on aikaisemmin luovutettu 1.7.2014 startanneen liikennöinnin ensimmäiselle lipunostajalle
  • Tällä hetkellä yhtiö liikennöi 120 kohteeseen 72 bussin voimin. Viimeksi vahvistetun vuoden 2015 Linja-autoliiton suoritetilaston mukaan pikavuoroja ajettiin arviolta hieman alle 7 miljoonaa matkaa

”Linja-autoliikenteen vapautuminen tuoreutti alaa Suomessa matkustajien kannalta olennaisesti. Asiakkaiden kannalta suurin etu lienee lippujen hinnoissa, mutta myös esimerkiksi Wi-Fistä linja-autoissa on tullut arkipäivää. Muutosta ei ole vielä täysin taputeltu. Sellaisistakin matkustajalle päivänselvistä asioista kuin pysäkeistä käydään taustalla pitkiä hakuprosesseja”, toteaa OnniBus.comin toimitusjohtaja ja perustaja Lauri Helke.

”Pikavuoroliikenteessä on tapahtunut hienoinen piristys ja odotammekin tälle vuodelle myös 10:ttä miljoonatta matkustajaa. Meidän pitää kehittää palveluja jatkuvasti, jotta ne vastaavat tämän päivän asiakkaiden tarpeisiin”, Helke sanoo viitaten muun muassa yhtiönsä uusiin istuinpaikka- ja varauksenmuutospalveluihin.

Porista kotoisin oleva 8. miljoonas asiakas Pirjo Pukkila yllättyi muistamisestaan. Hän käyttää OnniBus.comia pääsääntöisesti liikkuessaan Porista Jyväskylään poikansa luo lapsenlapsiaan hoitamaan.

“Käytän Onnibussia usein matkailuun. Viime kesänä tuli reissattua paljon Porin ja Turun väliä, nykyisin matkustan paljon Jyväskylään poikani luokse. Onnibussilla on mukava ja helppo matkustaa ja aion käyttää sitä jatkossakin”, Pukkila kertoo.

Muistoksi matkasta Pukkila vastaanotti Lauri Helkeltä kunniakirjan, OnniBus.com-pienoismallin sekä liput Hämeenlinnassa järjestettävään Guns n’ Roses-konserttiin, jossa OnniBus.com on yhteistyökumppanina.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoa OnniBus.comista:

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista: www.onnibus.comhttps://www.facebook.com/Onnibus (Facebook), http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).